Zmodernizowano pociąg z Łodzi do Sieradza i Warszawy

8,5 mln zł kosztowała samorząd województwa łódzkiego modernizacja pociągu EN 57, który we wtorek wyjedzie na trasy regionu. Skład będzie jeździł z Łodzi do Sieradza i Warszawy - poinformował w poniedziałek PAP łódzki urząd marszałkowski.

To już 11. taki zmodernizowany pociąg, który należy do samorządu województwa. Najpóźniej do 2015 roku zmodernizowanych lub unowocześnionych ma zostać 17 tego typu składów w ramach Przewozów Regionalnych. Władze województwa liczą, że pociągi te jeździć będą przynajmniej przez 20 lat.

Zdaniem marszałka województwa łódzkiego Witolda Stępnia modernizacja pociągów to jeden z elementów systemu poprawy infrastruktury kolejowej w regionie. Przypomniał, że w skład tego systemu - oprócz modernizacji EN 57 - wchodzą także: budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz remonty torów.

Zmodernizowany pociąg EN 57 ma nowe opływowe czoło. Zmieniona została forma i ukształtowanie siedzisk i oparć foteli - na bardziej miękkie. Wyposażony jest m.in. w nowoczesny system sterowania drzwi, klimatyzację przedziałów, gniazdka do podłączenia mobilnych urządzeń elektrycznych, przyciemniane szyby i monitory LCD. Skład posiada toalety z tzw. ekologicznym obiegiem zamkniętym, a także urządzenia ułatwiające podróżowanie osobom z ograniczoną sprawnością ruchową, oraz miejsca do przewijania niemowląt. Nowością w nim jest automat do sprzedaży przekąsek i zimnych napojów oraz składane wieszaki na rowery.

W celu zapewnienia bezpieczeństwa podróżnych pociągi wyposażono w system monitoringu z zapisem danych i podglądem wnętrza i otoczenia pojazdu. Skład ma także kamery śledzące trasę przejazdu i rejestrator rozmów w kabinie maszynisty oraz światłowodowy system oświetlenia awaryjnego umieszczony w podłodze. Pociąg może jechać z prędkością do 120 km na godz.

Modernizację wykonało konsorcjum firm Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Mińsk Mazowiecki i Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna (ŁKA) ma połączyć Łódź z miastami i gminami aglomeracji. Pociągi mają kursować na trasach: Łódź Kaliska - Sieradz; Łódź Kaliska - Łowicz; Łódź Fabryczna - Koluszki, a także na odcinku Zgierz - Kutno oraz Łódź Chojny - Łódź Widzew.

Projekt zakłada zakup 20 elektrycznych pociągów oraz budowę nowoczesnego zaplecza technicznego dla taboru. Wartość całej inwestycji to ponad 113,7 mln euro. Pierwsze pociągi mają wyjechać na tory w połowie 2014 roku. Właścicielem spółki Łódzka Kolei Aglomeracyjna jest samorząd województwa łódzkiego.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Zmodernizowano pociąg z Łodzi do Sieradza i Warszawy

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!