Po dwóch tygodniach wzrostu stawek przewozu towarów w kontenerach na linii Azja - Morze Północne (także DCT Gdańsk), w minionym tygodniu znów wystąpił ich spadek i to gwałtownie.
Oba poziomy są "historycznie" najniższe od trzech lat.
W ub. tygodniu zmalał też wskaźnik Shanghai Containerised Freight Index (SCFI), o 10,8 proc. i wynosił w końcu tygodnia 676,05 USD/TEU, choć na innych głównych 11 liniach spadki stawek frachtu nie były duże.
Np. w relacji porty Azji Wschodniej - porty zachodniego wybrzeża USA obniżyły się o 7 proc. - do 1412 USD/FEU (kontener 40. Stopowy), a do portów wschodniego wybrzeża o 2,3 proc. - do 3141 USD/FEU.
Obniżki te nastąpiły, pomimo zapowiedzi kilku największych armatorów o ich wzroście w maju i w czerwcu, np. na lini Azja - Europa Zachodnia do ponad 900 USD/TEU.
Prawdopodobnie więc nastąpił dalszy spadek wolumenu towarów, z powodu zmniejszenia aktywności gospodarczej Chin. Innym powodem jest strukturalna nadwyżka mocy przewozowych nad „średnim” popytem na transport oceaniczny towarów w kontenerach.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Znów tańsze przewozy oceaniczne Azja - Europa