PKP PR wyłoniły wykonawcę w przetargu na modernizację zestawów kołowych do elektrycznych zespołów trakcyjnych.
Wartość zamówienia to 366 tys. zł (łącznie z 22-proc. VAT-em). Kryterium udzielenia zamówienia była najniższa cena.
Warto w tym miejscu przytoczyć komentarz internauty "Rynku Kolejowego":
W Polsce od lat stosowanym kryterium udzielenia zamówienia jest CENA. Nasi sąsiedzi zza Odry już przeszli na inny poziom. U nich 30% różnicy ceny w ofercie nie jest różnicą. Ważna jest jakość, referencje, itp.
Efekt widać gołym okiem. Firmy naprawiające nawierzchnię asfaltową. Niemcy do wypełniania łat na autostradach używają rozściełaczy. Przejazd przez łatę nie podbija koła - jedzie się jak po stole.
Na torach - szkoda mówić. Znana firma robiła remont kapitalny toru nr 1 na szlaku Czechowice Dziedzice - Bielsko Biała Główna. Technologia "samochodowa", a po skończonych pracach pociągi nadal jeździły 30km/h. Stabilizacja toru trwała i trwała.
Zapytajcie pasażerów co sądzą o takich działaniach. Emeryci drogowcy PKP nie mogli się nadziwić patrząc na technologię remontu. Wiele lat temu prace realizowano sprawnie i kolejowym sprzętem.
Wszak kryterium wyboru była cena. A "jaka płaca, taka praca".
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: ZNTK Mińsk Maz. z zamówieniem od PKP PR