W końcu 2017 roku kolejowi przewoźnicy towarowi użytkowali łącznie niecałe 94,3 tys. lokomotyw i wagonów, o ponad tysiąc mniej w porównaniu do 2016 r. Planują jednak zakup prawie 300 lokomotyw oraz ponad 4000 węglarek i platform. Może to poprawić niski obecnie wskaźnik efektywności ich wykorzystania.
- Pogarszający się od lat wskaźnik wykorzystania lokomotyw w 2017 r. wzrósł nieco w porównaniu rok do roku i wyniósł 48,4 proc. To jednak cały czas mało, bo ponad 1/3 lokomotyw jest trwale bądź czasowo wyłączonych z eksploatacji.
- Operatorzy zamierzają do 2023 r. kupić 283 lokomotyw elektrycznych i spalinowych kosztem ok. 1,6 mld zł.
- Inwestycje w tabor nie odmłodzą go jednak istotnie, bo mały odsetek kupowanych lokomotyw i wagonów ma być fabrycznie nowych. Wyjątkiem są wagony - platformy intermodalne.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: 1/3 lokomotyw w Polsce nie nadaje się do jazdy. Dokupimy więc 300... używanych