220 ton na 12 osiach i pod prąd - Fracht FWO dostarczy każdy nietypowy ładunek

220 ton na 12 osiach i pod prąd - Fracht FWO dostarczy każdy nietypowy ładunek
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

- Czy można przewieźć samochodem ciężarowym ładunek o wadze 220 ton? Wydaję się to niemożliwe, a jednak. Dla Fracht FWO Polska realizacja dostaw wielkich gabarytów to codzienność w obszarze usług spedycyjnych. Firma świadczy je zarówno w Polsce, jak i globalnie dzięki światowej sieci biur i partnerów Grupy Fracht.

Jednym z klientów Fracht FWO Polska jest generalny wykonawca elektrowni w Jaworznie, który zleca firmie organizację dostaw różnych elementów na budowę nowego bloku energetycznego. Nie są to zlecenia standardowe, bo chodzi o przewóz ciężkich i ponadnormatywnych ładunków, które wymagają specjalistycznej obsługi. Jednym z takich przykładów była dostawa zbiornika wody o wadze 220 ton z Opola do Jaworzna.

220 ton - jak to zrobić?

Przewiezienie tak ogromnego ładunku w całości, jako jednej bryły było niemożliwe. Producent podzielił więc zbiornik na dwie części. Każda o wadze około 110 ton, szerokości 4,4 m, wysokości 4,9 m i długości 21,5 m. Tak ciężkie elementy można było dostarczyć z Opola do Jaworzna jedynie transportem drogowym, do czego wykorzystano 12-o osiowy zestaw modułowy. Przed wyruszeniem w trasę ładunek zabezpieczono łańcuchami o odpowiedniej klasie wytrzymałości zgodnie ze schematem mocowania, który wcześniej został opracowany przez specjalistów Fracht FWO. Do zabezpieczenia zbiornika wymagane były też maty antypoślizgowe. Wybrany zestaw drogowy z naczepą, przed załadunkiem został zwyczajowo sprawdzony przez inspektora wskazanego przez inwestora. Kontrolowany był również sposób załadunku i mocowania (tj. kąty zaczepienia łańcuchów) oraz klasa łańcuchów. W sumie przygotowanie wszystkich szczegółów dostawy pochłonęło ponad 4 miesiące od momentu uzyskania zlecenia.

Przeszkody po drodze

Sporo czasu zajęło spedytorom samo wyznaczenie i przygotowanie trasy przejazdu. Po jej zaplanowaniu, niestety okazało się, że Krakowski Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) nie może udzielić zgody na przejazd tak wielkiego ładunku z uwagi na zbyt słabą nawierzchnię dróg na niektórych odcinkach. Należało więc opracować nową trasę, co pociągnęło za sobą konieczność uzyskania kolejnych zezwoleń np. na podniesie trakcji kolejowej. Z racji tego, że wysokość naczepy wraz z ładunkiem przekraczała 5 m, trzeba było zachować szczególną ostrożność i zapewnić konwój oraz asystę na całej trasie przejazdu. Szczególnie uciążliwe było podnoszenie linii telekomunikacyjnej oraz energetycznej na drogach lokalnych. W kilku miejscach, przy pokonywaniu przejazdów kolejowych, podnoszono wspomnianą już trakcję kolejową, co z kolei wymagało również opracowania i uzgodnienia ze spółkami PKP planu na te przejazdy. Warto też dodać, że niektórymi odcinkami dróg konieczna była jazda pod prąd, albo też jazda tyłem w konwoju przy mijaniu kolejnych węzłów drogowych.

- Nie ukrywam, że było to jedno z trudniejszych zleceń wykonanych przez naszą firmę w ostatnim czasie. Tylko dzięki fachowej wiedzy i wieloletniemu doświadczeniu naszych spedytorów i partnerów możemy podejmować się realizacji tak trudnych i skomplikowanych dostaw - mówi Jarosław Jankowski, business development manager Fracht FWO Polska.

Fracht FWO Polska, organizuje transporty różnych grup towarów, korzystając ze wszystkich innych gałęzi transportowych, w tym frachtu morskiego, lotniczego (w tym czarter samolotów frachtowych), transportu kolejowego oraz żeglugi śródlądowej, na trasach krajowych i zagranicznych. Operator dzięki rozległej globalnej sieci partnerów Grupy Fracht jest w stanie zorganizować dostawę do najbardziej odległych miejsc na świecie. Firma realizuje łańcuchy dostaw głównie dla branż: energetycznej, maszynowej, chemicznej i automotive.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: 220 ton na 12 osiach i pod prąd - Fracht FWO dostarczy każdy nietypowy ładunek

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!