XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

5 mln zł ma kosztować modernizacja stacji Opoczno Południowe

5 mln zł ma kosztować modernizacja stacji Opoczno Południowe
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Pięć milionów zł ma kosztować przebudowa i modernizacja stacji kolejowej Opoczno Południowe, leżącej na trasie Centralnej Magistrali Kolejowej. Głównym celem inwestycji będzie przystosowanie stacji do obsługi pociągów pasażerskich poruszających się po CMK.

O planowanej inwestycji poinformowali w piątek na konferencji prasowej m.in. marszałek województwa łódzkiego Włodzimierz Fisiak i dyrektor biura Linii Dużych Prędkości PKP Polskie Linie Kolejowe Jan Raczyński.

Raczyński przypomniał, że CMK - wraz z planowaną linią łączącą Warszawę przez Łódź z Poznaniem i Wrocławiem (tzw. "Y") - utworzy polską sieć kolei dużych prędkości.

PKP Polskie Linie Kolejowe chcą, by w przyszłości pociągi jadące CMK mogły osiągać prędkość do 300 km na godzinę. (W 2012 lub 2013 mają one jeździć z prędkością 200 km/h). Aby tak się stało, modernizowana jest cała magistrala. Także znajdujące się przy niej stacje kolejowe.

Według Raczyńskiego, po przebudowie i modernizacji, stacja Opoczno Południowe stałaby się "znaczącym węzłem mulitimodalnym". Nie tylko mogłaby "przyjmować" pociągi poruszające się po CMK, ale również - po wybudowaniu nowej linii do Łodzi - stałaby się łącznikiem między magistralą a tzw. "Y". Szybkie pociągi mogłyby wtedy np. kursować z Krakowa przez Łódź do Poznania.

Przebudowa Opoczna Południowego, to nie tylko przystosowanie torów do szybkich pociągów. To także budowa dróg dojazdowych do stacji, budynku dworcowego, parkingów i przystanków dla komunikacji miejskiej. Według planów, inwestycja powinna być gotowa w 2012 roku.

CMK z Warszawy do Krakowa i Katowic, a dalej do Zwardonia i Zebrzydowic jest częścią jednego z głównych transeuropejskich korytarzy transportowych na kierunku północ - południe. Większość trasy wybudowana została w latach 70. ub. wieku. Poruszające się na niej pociągi mogą - na niektórych odcinakach - osiągnąć prędkość do 160 km/h.

Tzw. linia "Y" poprowadzi z Warszawy przez Łódź do Poznania i Wrocławia. Trasa ma mieć 450 km. Według planów PKP Polskie Linie Kolejowe, jej budowa ma potrwać do 2014 do 2020 r.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: 5 mln zł ma kosztować modernizacja stacji Opoczno Południowe

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!