Ani złotówki na kolej w Mielcu

Ani złotówki na kolej w Mielcu
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Bez finansowego wsparcia z budżetu państwa zostanie w przyszłym roku kolej w Mielcu. Poseł Krzysztof Popiołek protestuje.

Znany jest już projekt budżetu państwa na 2009 rok. Rząd wyraźnie o mieleckiej kolei zapomniał. Miasto na oczekiwaną z utęsknieniem modernizację odcinka Dębica - Ocice, który ciągnie się przez Mielec, nie dostanie ani grosza. A to dla katastrofalnej sytuacji mieleckiej kolei oznacza gwóźdź do trumny - pisze "Echo Miasta".

Modernizacja odcinka Dębica – Ocice to koszt 180 milionów złotych. Na pozyskanie całej sumy nie ma już żadnych szans. Teraz ambicje mieleckich posłów nie są już tak wygórowane. Jeden z przedstawicieli miasta w Sejmie, poseł Krzysztof Popiołek zapowiada w najbliższym czasie składanie do Sejmu poprawki, w której będzie się domagał już dużo niższej kwoty.

Na niedawnym posiedzeniu Sejmu poseł Popiołek dopytywał się o przyczynę ominięcia w opracowywanym budżecie mieleckiej kolei. Poseł podkreślał, że tory na tym odcinku są w opłakanym stanie, a jej modernizacja jest po prostu konieczna. – Kolej w Mielcu łączy dwie duże Specjalne Strefy Ekonomiczne: mielecką i tarnobrzeską. Wymiana torów byłaby więc zbawieniem dla obciążonego już na tym odcinku ruchu tranzytowego - zgłaszał.

Konkretnej odpowiedzi jednak ze strony przedstawicieli rządu poseł Popiołek się nie doczekał. Sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, Tadeusz Jarmuziewicz zamiast o mieleckiej kolei zaczął opowiadać o 10 milionów złotych, jakie państwo ma zamiar wydać na modernizację linii kolejowej Rzeszów - Warszawa.

W otrzymanie całej sumy – 180 milionów złotych nie wierzy już nikt. W tej sytuacji poseł Krzysztof Popiołek zamierza walczyć o dużo mniejszą i bardziej realną do zdobycia kwotę – 5 milionów złotych. Jak mówi, teraz chodzi o to, żeby zdobyć pieniądze choćby na sporządzenie dokumentacji i już nie trasy od Dębicy aż do Ocic, tylko do samego Mielca. - Jak będziemy już mieć dokładny opis inwestycji, to być może w przyszłym roku uda się pozyskać pieniądze na modernizację – mówi poseł.

Jak jednak dodaje, wszystko jest jeszcze w fazie negocjacji. Posłowie na składanie poprawek mają czas do 4 listopada, potem będzie je rozpatrywać Komisja Finansów, która zdecyduje, która z nich trafi pod sejmowe głosowanie.

Prezydent Mielca, Janusz Chodorowski na całą sytuację patrzy racjonalnie. – W jakim stanie technicznym jest obecnie mielecka kolej, każdy wie. Nie ma się więc co dziwić, że państwo nie chce dołożyć do czegoś, co i tak już się sypie – podsumowuje.

Włodarz miasta jest zdania, że jedynym ratunkiem dla kolei w Mielcu jest jej całkowita restrukturyzacja. – Podobna sytuacja była z PZL Mielec, teraz obserwujemy co się dzieje ze szczecińską Stocznią. Kolej w Mielcu musi najpierw być odpowiednio zarządzana, tak aby inwestowanie w nią miało sens – twierdzi Chodorowski.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Ani złotówki na kolej w Mielcu

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!