PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Armatorom grozi wzrost rachunków za paliwo

Autor: Gazeta Prawna
09-04-2008 08:27

Właścicieli statków może czekać wzrost kosztów paliwa nawet o 50 proc. To skutek nowych przepisów zakazujących statkom używania paliwa ciężkiego w wielu częściach świata.

Przyjęcie tych przepisów budzi obawy, czy firmy naftowe będą w stanie zaspokoić potrzeby. Obecnie na statkach używa się paliwa zwanego bunker: to pozostałość po rafinacji ropy surowej, znacznie tańsza niż inne typy paliw. Teraz statki będą się musiały przestawiać na stosowanie produktów rafinacji - informuje "Gazeta Prawna".
Nowe przepisy przyjęto w zeszłym tygodniu na posiedzeniu komitetu ochrony środowiska morskiego IMO (organizacji z rodziny ONZ). Oczekuje się, że ich formalne przyjęcie nastąpi w październiku, a ich wejście w życie 16 miesięcy później. Będą one obowiązkowe dla statków pływających pod banderami krajów członkowskich IMO (czyli olbrzymiej większości statków na świecie), a także dla wszystkich jednostek wpływających na wody terytorialne krajów IMO.

Stosowanie nowych przepisów ma na większości akwenów zmniejszyć zawartość tlenku siarki w paliwie do 3,5 proc. w 2012 roku (obecnie wynosi 4,5 proc.), a w roku 2020 do 0,5 proc., a na obszarach przybrzeżnych (które stanowią rejony kontrolne) - z obecnych 1,5 proc. do 0,1 proc. w 2020 roku - wyjaśnia "GP".

Zdaniem Simona Bennetta, sekretarza Międzynarodowej Izby Żeglugowej (ICS - lobbystyczna organizacja armatorów), dla wprowadzenie tych przepisów najważniejsze będzie, które kraje uznają przed 2015 rokiem swoje wody przybrzeżne za rejony kontrolne. Statki stosujące paliwo zasiarczone mogą obecnie używać specjalnego jego rodzaju (bunkier z zawartością 1,5-proc. tlenku siarki), ale obniżenie jego zawartości do wymaganych 0,1 proc. możliwe jest tylko w przypadku paliw destylowanych.

Dziś jedynym rejonem kontroli zawartości siarki jest Morze Północne (wraz z Kanałem La Manche i Bałtykiem), jak jednak mówi Simon Bennett, ICE przewiduje, że po wejściu w życie nowych przepisów te rejony obejmą całe wschodnie i zachodnie wybrzeża USA i Kanady oraz prawie całe wybrzeże europejskie.

Możliwe jest wprawdzie rozwiązanie alternatywne, czyli stosowanie technologii redukującej emisję gazów, jednak większość armatorów uważa, że tańsze będzie używanie lepszej jakości paliwa - czytamy w "Gazecie Prawnej".
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 879 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

589 915 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.