Podpisano porozumienie, które sprawia, iż realne staje się przedłużenie linii Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście do nowego przystanku Gdańsk Śródmieście.
Spółki z Grupy PKP wyraziły zgodę na przykrycie fragmentu wykopu, w którym położone są tory wychodzące z Gdańska Gł. w kierunku Tczewa, betonową płytą. Dzięki temu dostępne będzie w sumie 190 tys. metrów kwadratowych powierzchni użytkowej – powstaną tam zarówno budynki mieszkalne, jak i handlowe. Inwestycje mają być gotowe do 2016 r.
- To jedyne porozumienie na szczeblu regionalnym, w którym Ministerstwo Infrastruktury było stroną – podkreśla prof. Juliusz Engelhardt.
Przedłużenie linii SKM do przystanku Gdańsk Śródmieście będzie miało miejsce szybciej niż do 2016 r., bo prawdopodobnie w 2011 r. Prace rozpoczną się w przyszłym roku. Gdańsk Śródmieście będzie kolejowo-tramwajowo-autobusowym centrum przesiadkowym. Końcowy przystanek SKM zostanie zlokalizowany pod al. Armii Krajowej, w sąsiedztwie Urzędu Wojewódzkiego, ok. 2 km od Gdańska Gł. - Cieszę się, że po raz pierwszy od 30 lat powstaje w Gdańsku nowa linia i nowy przystanek – powiedział minister Engelhardt.
Na terenie stacji Gdańsk Gł. zostanie prawdopodobnie wybudowany nowy tor, po którym pociągi SKM będą wracać z przystanku Śródmieście; w przeciwną stronę mają jeździć po jednym z istniejących obecnie torów.
Wstępne szacunki mówią, iż przedłużenie linii 250 SKM (Gdańsk Gł. - Rumia) do Gdańska Śródmieścia powinno zamknąć się w kwocie 100 mln zł.
- Chcemy by SKM była w regionie autentyczną alternatywą dla samochodów – powiedział marszałek Kozłowski. - Komunikacja decyduje o mobilności miasta – dodał prezydent Adamowicz. - Województwo pomorskie jest najbardziej „prokolejowym” województwem w Polsce – stwierdził minister Engelhardt.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Będzie przystanek Gdańsk Śródmieście