Bez inwestycji w terminale, tranzyt z Azji może ominąć Polskę

Bez inwestycji w terminale, tranzyt z Azji może ominąć Polskę
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Nasze kolejowe przejścia graniczne wymagają dużych nakładów inwestycyjnych. Jeżeli dopuścimy do powstania „wąskich gardeł” na korytarzu transportowym z Chin, to powstaną nowe terminale – niekoniecznie w Polsce.


- Nie jest żadną tajemnicą, że chińskie dotacje na projekt Pasa i Szlaku zostaną utrzymane. To jest autorski projekt prezydenta Xi Jinpinga – uważa Radosław Pyffel, pełnomocnik zarządu ds. rynków wschodnich PKP Cargo.

- Największym zagrożeniem dla przechodzącego przez Polskę korytarza transportowego z Chin jest sam korytarz transportowy – jego niewydolna infrastruktura, przepustowość, sprawność odpraw – uważa Jana Pieriegud ze Szkoły Głównej Handlowej.

Podobnego zdania jest Krzysztof Niemiec, wiceprezes Track Tec. - Już kilka lat temu wiedzieliśmy, że tym „centrum świata” w tranzycie z Azji do Europy będą Małaszewicze. Dziwne, że żaden organizator przewozów nawet nie wspomina o inwestycji w hub w tym miejscu. Ale tempo rozwoju przewozów przez stronę chińską jest tak duże, że jeśli nie nadążymy, to powstaną inne terminale. Niekoniecznie w Polsce – powiedział Krzysztof Niemiec.

- Terminal Małaszewicze zupełnie dobrze funkcjonuje obsługa na trasie Jedwabnego Szlaku odbywa się na bieżąco. To nie jest żadne wąskie gardło - ładunki przechodzą o czasie, nie zalegają - stwierdził Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo.

Prezes zapowiedział, że terminal w Małaszewiczach ma jeszcze potencjał wzrostowy.- Pracujemy na studium wykonalności projektu rozbudowy, według którego w Małaszewiczach chcielibyśmy obsługiwać 40-50 pociągów dziennie – podkreślił Czesław Warsewicz.

Tekst powstał podczas sesji „Logistyka między Europą i Azją”, która odbyła się pierwszego dnia Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Bez inwestycji w terminale, tranzyt z Azji może ominąć Polskę

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!