XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Bittel: wszystkie uszkodzone przez tłuczeń Pendolino już na torach

Bittel: wszystkie uszkodzone przez tłuczeń Pendolino już na torach
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Wszystkie z sześciu składów Pendolino, które zostały wcześniej wycofane z eksploatacji ze względu na uszkodzenia podwozi tłuczniem, zostały przywrócone do eksploatacji - poinformował we wtorek dziennikarzy wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

- Pojazdy te już wróciły na tory - powiedział Bittel zapytany czy uszkodzone pociągi Pendolino zostały przywrócone do eksploatacji.

- Obecnie trwają prace komisji z udziałem ekspertów Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych. Jak te prace się zakończą to zakomunikujemy o ich wyniku - dodał Bittel.

Minister zapewnił, że proces badania przyczyn uszkodzeń pociągów zostanie przeprowadzony sprawnie i merytorycznie.

Agnieszka Serbeńska, rzeczniczka PKP Intercity powiedziała we wtorek, że przewoźnik dysponuje obecnie 16 składami typu Pendolino, które są w eksploatacji. Pozostałe cztery są w naprawach i na okresowych przeglądach.

Pod koniec stycznia PKP Intercity poinformowały, że musiały wyłączyć sześć składów typu Pendolino ze względu na uszkodzenia podwozi przez tłuczeń.

Czytaj: PKP Intercity wyłączyło sześć składów Pendolino z eksploatacji

Pasażerowie, którzy odbyli podróż w składach zastępczych, mają prawo do złożenia reklamacji. Podstawą do jej uznania jest zachowanie biletu. Reklamację można złożyć korespondencyjnie (wysyłając na adres siedziby PKP Intercity), w każdej kasie biletowej sprzedającej bilety PKP Intercity lub poprzez formularz reklamacyjny na stronie internetowej.

PKP Intercity kupiło 20 pociągów Pendolino od Alstomu w maju 2011 r. Koszt wyniósł ok. 400 mln euro. Kontrakt miał jednak wartość 665 mln euro i obejmował też budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz koszty utrzymania technicznego pociągów przez 17 lat.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Bittel: wszystkie uszkodzone przez tłuczeń Pendolino już na torach

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!