PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Brak pieniędzy na remont torów Płock - Kutno

Autor: Gazeta Wyborcza
14-12-2007 10:16

Wbrew zapowiedziom urząd marszałkowski nie włączy remontu linii kolejowej z Płocka do Kutna do "Regionalnego programu operacyjnego dla Mazowsza". Nie będzie więc środków unijnych na to przedsięwzięcie.

Szynobusy z Płocka do Kutna nadal będą jeździć z prędkością 50-60 km na godzinę - informuje "Gazeta Wyborcza". Kiedy 1 października marszałek Mazowsza Adam Struzik uroczyście ogłaszał wejście Kolei Mazowieckich (spółki samorządu wojewódzkiego) do Płocka i reaktywację połączeń z Kutnem, zapowiedział też, że zacznie rozmawiać z Polskimi Liniami Kolejowymi (właściciel torów między Płockiem a Kutnem) w sprawie przeprowadzenia gruntownej modernizacji torowiska.
Do rozmów obie strony zabierały się jednak powoli, a gdy już do nich doszło - szybciej się skończyły, niż zaczęły. Okazało się, że samorząd województwa nie zamierza włączyć projektu tej modernizacji do RPO, dzięki któremu remont mógłby być finansowany ze środków UE.

- Decyzja trudna, ale musieliśmy ją podjąć - tłumaczy Marta Milewska, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego. - Z uwagi na ogromne koszty modernizacji nie ma szans na włączenie jej do RPO, ponieważ odbywałoby się to kosztem innych ważnych inwestycji.

Rzeczniczka dodaje, że PLK ma możliwość dostępu do środków unijnych na modernizację w ramach innego programu, "Infrastruktura i środowisko", z którego środki przeznaczone są m.in. na remonty najważniejszych linii kolejowych w kraju (to program zarządzany centralnie).

Problem w tym, że jest on już zamknięty, a trasa Płock - Kutno w nim nie figuruje. Co się dziwić, kolej stanowi w nim jedną z siedmiu dziedzin objętych dofinansowaniem. Znalazły się w nim tylko najważniejsze linie kolejowe o znaczeniu ogólnopolskim, których modernizacja jest niezbędna przed Euro 2012.

Stanowisko urzędu marszałkowskiego odsuwa remont torów na czas nieokreślony. - Możemy je utrzymać w obecnym stanie, aby pociągi do Kutna jeździły 50-60 km/h. By rozwijały większą prędkość, musimy przeprowadzić inwestycję rzędu kilku milionów złotych na kilometr - mówi Krzysztof Łańcucki, rzecznik prasowy PLK. - Bez pomocy unijnej nie ma o tym mowy.

Dlaczego to przedsięwzięcie jest tak drogie? Fragmentami tory są w tak złym stanie, że trzeba je wymienić razem z tzw. podtorzem - fundamentem, na którym się znajdują.
Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 879 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

589 915 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.