Carrefour Polska usprawnił swoją logistykę. Sieć wdrożyła Transport Management System (TMS), zmniejszyła liczbę pustych przejazdów ciężarówek i zoptymalizowała ich załadunek. Dzięki tym rozwiązaniom w skali ostatniego roku samochody przejechały 2 mln km mniej. Wprowadzone zmiany są elementem realizacji globalnego zobowiązania sieci na rzecz klimatu.
- Grupa Carrefour wyznaczyła sobie cel ograniczenia emisji CO2 o 40 proc. do 2025 roku oraz o 70 proc. do 2050 roku, w porównaniu z poziomem z roku 2010.
- Aby tego dokonać, firma postanowiła m.in. zredukować o 30 proc. emisję dwutlenku węgla związaną z transportem.
- Zmniejszenie wpływu na środowisko w tym obszarze wymagało kompleksowych rozwiązań. Carrefour wdrożył Transport Management System (TMS) – wielomodułowe narzędzie umożliwiające optymalizację całego procesu transportu od dostawcy do sklepu oraz komunikowanie się ze sobą wszystkich elementów łańcucha dostaw.