Grzywny w łącznej wysokości 65 milionów dolarów wymierzyło chińskie Ministerstwo Transportu po dochodzeniu antymonopolowym przeciwko zagranicznym armatorom - poinformowała Narodowa Komisja ds. Rozwoju i Reform (NDRC).
Grzywną ukarano: Mitsui O.S.K. Lines (MOL), Kawasaki KIS Kaisha, Eastern Car Liner, Eukor Car Carriers, Wallenius Wilhelmsen Logistics, CCNI (przejętej w marcu br. przez Hamburg Süd) oraz chilijskiej Compania Sud Americana de Vapores - CSAV (przejętej przez Hapag-Lloyd).
Grzywny stanowią równowartość od 4 do 9 proc. wartości obrotów tych spółek w przewozach ładunków do/z Chin.
Jak stwierdzono, japoński armator NYK był także w zmowie cenowej, ale NDRC go nie ukarał.
Największą grzywnę - 45 milionów dolarów - wymierzono południowokoreańskiemu przewoźnikowi Eukor Car Carriers (transport samochodów oraz towarów w systemie ro-ro), a najmniejszą - 7,1 mln dol. - norweskiemu armatorowi Wallenius Wilhelmsen Logistics.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Chiny karzą grzywną siedem zagranicznych linii żeglugowych