Co 10. firma kurierska zalega z płatnościami wobec kontrahentów lub banków

 Co 10. firma kurierska zalega z płatnościami wobec kontrahentów lub banków
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Problemem firm kurierskich przed świętami jest nie tylko nadmiar pracy, ale też opóźnianie płatności wobec kontrahentów. Na ponad 9,7 tys. firm pocztowych i kurierskich kłopoty z terminowym regulowaniem zobowiązań ma blisko 10 proc. - wynika z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor.

Według Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor średnio 41,3 tys. zł zaległości wobec dostawców i banków ma co dziesiąta firma z branży pocztowej i kurierskiej.

Rynek usług kurierskich rozwija się w Polsce w bardzo szybkim tempie - podkreśla Biuro Informacji Gospodarczej. Na rozwój branży duży wpływ ma rosnąca popularność zakupów przez internet.

- Zgodnie z prognozami w roku 2018 całkowity wolumen paczek wzrośnie do poziomu 440 mln (o 11 proc. więcej niż w ubiegłym roku) - wskazali eksperci Biura.

Okres przedświąteczny, jak podkreśliło BIG InfoMonitor, to tradycyjnie boom na usługi kurierskie i to z roku na rok coraz większy, bo chętniej kupujemy online. Według badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor przez Instytut ARC Rynek i Opinia, udział osób, które kupią w sieci wszystkie lub większość świątecznych prezentów wyniesie w 2018 r. 28 proc. Natomiast przeważająca część podarków w tradycyjnych sklepach kupi 41 proc. ankietowanych. Przed rokiem, jak dodano, było to odpowiednio 26 proc. i 42 proc.

Eksperci Biura wyliczyli też, że przedświąteczna gorączka powoduje, iż czas oczekiwania na przesyłkę w listopadzie i grudniu wydłuża się o ok. trzy godziny. W efekcie średni termin dostawy pod drzwi zajmuje do 46 godzin.

Problemem firm kurierskich jest nie tylko nadmiar pracy, ale też opóźnianie płatności wobec kontrahentów oraz banków - wynika z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor i bazy Biura Informacji Kredytowej.

- Na 9 730 firm pocztowych i kurierskich, (wśród których są przedsiębiorstwa aktywne, zawieszone lub już wyrejestrowane), problemy ma 964, czyli 9,9 proc. - wyliczono.

Jak powiedział prezes BIG InfoMonitor Sławomir Grzelczak, w większości przypadków problem dotyczy płatności wobec partnerów biznesowych, znacznie rzadziej zdarzają się natomiast opóźnienia wobec banków.

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Co 10. firma kurierska zalega z płatnościami wobec kontrahentów lub banków

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!