Coraz więcej linii lotniczych otwiera połączenia z Polską

Coraz więcej linii lotniczych otwiera połączenia z Polską
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Polacy pokochali latanie, więc coraz więcej międzynarodowych przewoźników kreśli projekty dla naszego kraju. Planują to nawet tak egzotyczni przewoźnicy jak Emirates ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Szybki wzrost ruchu lotniczego trwa w Polsce od 3 lat. Od wejścia do UE zmienił się rynek, na którym już ponad połowa przewozów to tanie linie. Spadły przez to ceny biletów, również w klasie ekonomicznej tradycyjnych linii. Gazeta Wyborcza przypomina, że bilet do Londynu, Frankfurtu czy Rzymu znajdziemy nawet za 600 zł - w obie strony i z opłatami lotniskowymi. Jeszcze 3 lata temu kosztowało to 3 razy więcej.

GW cytuje Marka Sławatyńca z polskiego oddziału firmy Aviareps, reprezentującej kilkanaście różnych linii lotniczych: - Coraz wyraźniej widać nowy rozdział w polskim lotnictwie. Z jednej strony jest tendencja do masowości - tanie linie obniżyły ceny, ale też klasa ekonomiczna w liniach tradycyjnych jest tańsza. Z drugiej - zaczyna być coraz popularniejsza klasa biznes i pierwsza. Polacy się bogacą, euro i dolar tanieją, więc coraz częściej latamy dalej. I wygodniej - dodaje Sławatyniec.

Te zmiany dostrzegają też tanie linie, jak Germanwings czy Norwegian, które coraz częściej odbierają pasażerów tradycyjnym przewoźnikom: Norwegian otworzył niedawno połączenie Warszawa - Monachium, a swoim klientom proponuje karty kredytowe, pełniące też funkcje kart Frequent Flyer.

Jak zmienia się polski rynek lotniczy, pokazuje też zapowiedź British Airways. Brytyjczycy planują codzienne połączenie z Warszawy na lotnisko London City, do serca europejskiego biznesu.

O połączeniu Warszawy z innym centrum biznesu - Dubajem - myśli też jedna z najszybciej rozwijających się linii lotniczych świata - Emirates. GW ustaliła, że linie wahają się jeszcze między Warszawą a Berlinem. Połączenie ma ruszyć w przyszłym roku. Do otwarcia połączenia z Polską przymierza się też amerykańska Delta - Amerykanie rozmawiają z portami w Warszawie i Krakowie.

Problemem stołecznego lotniska jest jego kiepska infrastruktura. Przeciąga się budowa nowego terminalu, a ciasnota i nieprzystające do światowego poziomu obsługi warunki, zniechęcają do otwierania nowych połączeń. Dlatego Polska ma dziś niewiele dalekich połączeń. Nasi rodacy są skazani na podróżowanie przez tzw. huby - wielkie porty: Monachium, Frankfurt, Londyn i Wiedeń. A korzystają na tym zachodni przewoźnicy. British Airways czy Lufthansa nastawione są na dowożenie polskich pasażerów na swoje lotniska, a siatkę połączeń konfigurują tak, aby czas przesiadki był jak najkrótszy.

O polski rynek walczą mniejsze linie: Swiss sprzedaje zimowe połączenia z Polski (przesiadka w Zurychu) m.in. do Kairu, Dubaju, Tokio, Hongkongu i Delhi. Od tego roku regularne rejsy Warszawa - Madryt rozpoczęła też hiszpańska Iberia, która proponuje połączenia z Ameryką Środkową i Południową.

- Polacy chętnie wybierają coraz odleglejsze kierunki, m.in. Madagaskar, Seszele czy Namibię. Jeszcze kilka lat temu mało kto by pomyślał, że polscy myśliwi będą latać do Namibii klasą biznes. A dziś latają! - mówi Sławatyniec. Koszt takiego biletu to w Air Namibia ok. 10 tys. zł.

Od kilku miesięcy bilety na trasę Warszawa - Pekin sprzedaje LOT. Pierwsze rejsy uruchomi wiosną przyszłego roku. Rewolucję w siatce połączeń połączoną z prawdziwą ekspansją na dalekich trasach zapowiada jednak dopiero po odbiorze nowego Boeinga 787 - pierwsze Dreamlinery w barwach LOT-u zaczną jednak latać najwcześniej za rok.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Coraz więcej linii lotniczych otwiera połączenia z Polską

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!