PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Coraz więcej skarg pasażerów na kolej

Autor: Piotr Stefaniak
08-02-2019 17:54
Coraz więcej skarg pasażerów na kolej

Wzrost aż o 90 proc. liczby skarg na brak punktualności pociągów to jednak chyba nie tylko sprawa większej świadomości pasażerów.

Fot. Shutterstock.

Ponad 1384 zgłoszeń ze skargami od pasażerów na działanie systemu kolejowego wpłynęło w 2018 roku do Urzędu Transportu Kolejowego. To o 17 proc. więcej niż rok wcześniej. Najczęściej skarżono się na opóźnienia pociągów. Tu liczba skarg wzrosła aż o 90 proc. w porównaniu do 2017 r.

Jak wynika z danych UTK, najczęściej w  ubiegłym roku pasażerowie skarżyli się na niedogodny rozkład jazdy i powtarzające się opóźnienia pociągów (579 razy i aż o 90 proc. więcej niż w 2017 r.).  W tej kategorii mieszczą się m.in. przypadki odwoływania pociągów i uruchamiania komunikacji zastępczej, braku punktualności pociągów, utraty skomunikowania na stacjach węzłowych czy zbyt długiego czasu przejazdu.
Czytaj także: Pociągi pasażerskie coraz rzadziej przyjeżdżają o czasie

Niewiele mniej zgłoszeń (502, czyli 22 proc. wszystkich i 8 proc. więcej niż w 2017 r.) dotyczyło problemów z odpowiednimi warunkami podróży. Pasażerowie zgłaszali przede wszystkim awarie klimatyzacji lub ogrzewania w pociągach, awarie toalet, a także niewłaściwe zachowanie drużyn konduktorskich czy pracowników kas biletowych.

Niemal co piąta skarga (18 proc.) dotyczyła niesatysfakcjonującej pasażera decyzji reklamacji, złożonej u przewoźnika lub w kasie biletowej. Najczęściej dotyczyło to odmowy wypłaty odszkodowania za opóźnienia pociągów czy nieuwzględnienia odwołania od wezwań do zapłaty za brak biletu.

Problemy z zakupem biletów, niewłaściwym działaniem biletomatów czy zbyt długie kolejki do kas biletowych - były przedmiotem 12 proc. skarg. Tyle samo dotyczyło nieprawidłowości czy rozbieżności między informacjami podawanymi przez megafony a wyświetlanymi na tablicach.

Podróżni zgłaszali również błędy lub nieaktualną treść na tablicach kierunkowych pociągów. Skargi dotyczące innych zagadnień stanowiły ok. 11 proc. wpływającej korespondencji.

UTK ponadto otrzymał 53 skargi dotyczące nieprawidłowej obsługi osób z niepełnosprawnością.

– Pasażerowie są coraz bardziej świadomymi konsumentami – powiedział  Ignacy Góra, prezes UTK.

Według niego, to dlatego rośnie liczba skarg składanych do urzędu.

– Informacje od pasażerów są bardzo cenne i pozwalają reagować w sytuacjach, kiedy system kolejowy nie funkcjonuje odpowiednio – dodał prezes Góra.

Czytaj także: Średnie opóźnienie pociągu towarowego przekracza 10 godzin
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.84.243.246
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

25 723 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

552 005 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 160 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.