W 2019 roku grupa PKP Cargo skupi się na wdrożeniu przyjętej w listopadzie strategii rozwoju na lata 2019-23. - Nadrzędnym celem nie jest jednak wzrost przewozów towarów i zwiększanie udziału w rynku za wszelką cenę, lecz zwiększenie wartości spółki, w tym wzrostu EBITDA (zysk operacyjny przed potrąceniem odsetek i amortyzacją - red.), w którym wyraża się suma działań na rzec poprawy efektywności – powiedział prezes PKP Cargo Czesław Warsewicz, prezentując publicznie wyniki grupy osiągnięte w 2018 roku.
- W celach grupy na 2019 r. brakuje zabiegów ujętych w strategii do 2023 r., aby umocnić się na pozycji nr 1 na polskim rynku i zdobyć w nim 65 proc. udziału (liczonego pracą przewozową). To byłoby nieodpowiedzialne, skoro na koniec 2018 r. miała ona 49,1 proc. rynku.
- Największy „front walki” PKP Cargo skupiony jest na rozwoju usług przewozów intermodalnych także za granicą, które już w 2018 roku zanotowały dwucyfrową dynamikę wzrostu.
- Zarząd zakłada, że w 2019 r. grupa PKP Cargo osiągnie 5 proc. marży zysku netto (w 2018 r. 3,5 proc.), m.in. przez wyższe stawki na kontraktach i „efektywne zarządzanie kosztami”.
- O kolejowej logistyce będziemy dyskutować od 13 do 15 maja w Katowicach podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego pod patronatem WNP.PL, na który serdecznie zapraszamy.
KOMENTARZE (2)
Do artykułu: Czesław Warsewicz o planach PKP Cargo: przede wszystkim większa wartość spółki