PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Czy PKP zdołają zarobić na euro?

Autor: Gazeta Wyborcza
20-03-2008 15:13

Podczas piłkarskich mistrzostw świata w 2006 r. niemiecka kolej transportowała dziennie 5,5 mln osób. Oznaczało to codziennie 600 tys. dodatkowych pasażerów w transporcie dalekobieżnym i lokalnym oraz łącznie prawie 19 mln podczas całego miesiąca mistrzostw.

Oczekuje się, że w 2012 r. do Polski przyjedzie ponad 21 mln turystów, z czego duża część w czasie piłkarskich mistrzostw Europy. Kibice i turyści będą chcieli dostać się na mecze i wydarzenia towarzyszące - pisze "Gazeta Wyborcza".
Narodowa kolej zza zachodniej granicy wykorzystała szansę, jaką była wielka impreza sportowa. Warto bliżej przyjrzeć się podejmowanym przez nią działaniom i zastanowić się, jak przekuć niemieckie doświadczenie na nasz grunt.

Oczywiście przed mistrzostwami na pierwszym planie znajdują się inwestycje w infrastrukturę. Aby zapewnić odpowiedni poziom podróży podczas Euro 2012, PKP planuje chce zainwestować 6,7 mld euro w budowę i modernizację infrastruktury.

Biorąc pod uwagę dystans dzielący nasz transport kolejowy od standardów zachodnich, w Polsce w większym stopniu niż w Niemczech sukces kolei będzie zależał od punktualnego ukończenia tych inwestycji. Dotyczy to przede wszystkim przyspieszenia połączeń między miastami - gospodarzami meczów, budowy linii kolejowych między lotniskami i centrami miast oraz unowocześnienia połączeń kolejowych z Ukrainą.

Aby obsłużyć dodatkowy ruch pasażerski podczas Euro 2012, potrzebne jest także odnowienie dworców, najlepiej we współpracy z samorządami, przede wszystkim w miastach, gdzie odbywać się będą mecze, oraz zakup nowego taboru. W przeciwieństwie do inwestycji w stadiony czy hotele, powstała w ten sposób nowa infrastruktura z pewnością będzie wykorzystywana także po zakończeniu mistrzostw.

Dla porównania w Niemczech wysiłki Deutsche Bahn skupiały się w większym stopniu na modernizacji połączeń i rewitalizacji dworców niż na ich budowie od podstaw. Wyremontowano połączenia między 12 miastami, w których odbywały się mecze, oraz wiele połączeń lokalnych.

Dzięki remontom i budowie dworców niemiecki przewoźnik zapewnił sobie rozgłos medialny. Część turystów wybrała podróż koleją tylko po to, aby obejrzeć otwarty tuż przed mistrzostwami, zwieńczony ogromnym szklanym dachem nowy dworzec główny w Berlinie. Podobnie rzecz miała się z dworcem w Kolonii, gdzie turyści tłoczyli się pod freskiem przedstawiającym gwiazdy współczesnego futbolu, a nawiązującym do malowidła z Kaplicy Sykstyńskiej. Dworce kolejowe stały się w czasie mistrzostw miejscami spotkań i atrakcjami turystycznymi jednocześnie.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 966 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

582 764 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.