Bodaj to pierwszy przypadek, gdy pod rządami ustawy prawo zamówień publicznych posypały się oficjalnie i znane naciski, aby zmienić rozstrzygnięty przetarg. Chodzi o dostawy 213 wagonów dla spółki Tramwaje Warszawskie, które będzie realizować Hyudai Rotem Company (HRC), a nie Pesa Bydgoszcz. Argumenty są różne, lecz mają wspólną tezę: tak dużej wartości zamówienie krajowe powinno trafić do krajowego przedsiębiorstwa. Czy wpłynie to na podpisanie umowy?
- Hyundai zaoferował najniższą cenę (2.245 mln zł), a ona stanowiła 64 proc. w kryteriach oceny. We wszystkich pozostałych kategoriach oferta HRC była oceniona wyżej lub na równi z ofertą Pesy.
- W interpelacji do Komisji Europejskiej euiroposeł Kosma Złotowski stawia dwa pytania: czy KE zamierza zbadać wyniki tego przetargu pod kątem „nieuczciwej konkurencji” oraz czy oferta HRC daje gwarancję efektywnego wykorzystania funduszy europejskich?
- Cena jednostkowa zaproponowana przez Hyundai za tramwaj + pakiet serwisowy to ok. 8,5 mln zł netto. W poprzednim przetargu TW cena jednostkowa za tramwaj Pesa Jazz, czyli pojazd podobnych rozmiarów i o podobnych parametrach, wyniosła 6,9 mln zł netto.
KOMENTARZE (25)
Do artykułu: Czy Tramwaje Warszawskie podpiszą kontrakt z Hyudaiem?