Dalsza konsolidacja silnie zintegrowanego rynku transportu

Dalsza konsolidacja silnie zintegrowanego rynku transportu
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Co najmniej pięć lat potrwa jeszcze silny proces konsolidacji rynku morskich przewozów kontenerowych.

  • Już obecnie siedmiu światowych „supeprzewoźników” ma ponad 90-procentowy udział w transporcie ładunków w kontenerach na linii Azja-Europa oraz ok. 85 proc. na linii Azja-Ameryka.
  • W 2020 roku stawki frachtu znów się obniżą, ponieważ do eksploatacji wejdzie więcej kontenerowców o dużej pojemności i rozpocznie się kolejna faza restrukturyzacji na rynku.
  • Działalność największych armatorów zakłóca polityka chińskiej spółki Cosco, która wydaje się nie kierować osiąganiem zysku, ale rozwojem za wszelką cenę i wspieraniem politycznej idei Belt and Road.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Dalsza konsolidacja silnie zintegrowanego rynku transportu

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!