DCT Gdańsk, jedyny terminal kontenerowy w Polsce obsługujący zawinięcia statków oceanicznych umacnia swoją pozycję bałtyckiego hub’u kontenerowego.
Ten nowy produkt cieszy się tak dużym powodzeniem, że zaledwie kilka miesięcy po jego wprowadzeniu Maersk podjął decyzję o wykluczeniu dwóch innych portów: Hamburg i Le Havre z rozkładu połączeń tego serwisu w odpowiedzi na rosnący popyt ze strony polskiego i bałtyckiego rynku.
DCT Gdańsk tym samym udowodnił, że jest doskonałą bramą dla Polski i idealnym terminalem przeładunkowym do innych portów zlokalizowanych na Morzu Bałtyckim. Ostatnie zmiany wprowadzone przez Maersk Line w połączeniu oceanicznym, w powiązaniu z usługami dowozowymi oferowanymi z DCT Gdańsk pokazują, że linie żeglugowe mogą efektywnie obsługiwać rynek bałtycki, nie zawijając do tradycyjnych hub portów Morza Północnego. Świadczy to również o dużym potencjale rynku Polski i regionu Morza Bałtyckiego. Bezpośrednie połączenie portów Dalekiego Wschodu z Gdańskiem będzie miało następującą rotację: Ningbo - Shanghai - Kaohsiung - Yantian - Hong Kong - Tanjung Pelepas - Zeebrugge - Gdańsk - Gothenburg - Aarhus.
Klienci korzystający z bezpośredniego serwisu AE10 zyskają od września krótszy czas przewozu (o co najmniej 2 dni) z dalekowschodnich portów do Polski, a także większą dostępność miejsca dla swoich kontenerów na pokładzie statków oceanicznych. Zgodnie z nowym rozkładem, statki linii AE10 będą zawijać do DCT Gdańsk w każdy weekend i zapewnią doskonałe połączenia do innych destynacji na Bałtyku.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: DCT Gdańsk umacnia pozycję bałtyckiego hub’u kontenerowego