PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dlaczego płonął kontenerowiec Maerska?

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
21-03-2018 15:35 |  aktualizacja: 21-03-2018 15:37
Dlaczego płonął kontenerowiec Maerska?

Pożar na morzu trudno ugasić siłami załogi.

Fot. Shutterstock.

Pożar, który 6 marca wybuchł na kontenerowcu Maersk Honam, mogły spowodować niebezpieczne ładunki zapisane w manifeście pod fałszywą nazwą. Rzecz wymaga pilnego wyjaśnienia. Między innymi dlatego, że 10 dni później pożar wybuchł na innym kontenerowcu tego samego armatora - Maersk Kengsington. Ten załoga ugasiła sama.

  • Jak informowaliśmy, ogień na Maersk Honam płynącym z Singapuru do Suezu, pojawił się 6 marca po południu. Załoga próbowała z nim walczyć, ale po kilku godzinach kapitan zarządził ewakuację. Załogę przejął inny kontenerowiec.
Kilku marynarzy zostało poparzonych. Później jeden z nich zmarł. Czterech marynarzy zginęło we wnętrzu statku.

Tragiczny pożar na kontenerowcu Maersk Line

W jednym z komunikatów Maersk informuje, że jest jeszcze zbyt wcześnie, by określić rozmiary strat. Sam statek wart jest około 122 mln dolarów.

Maersk Honam, który może zabrać do 15262 TEU, wiózł w feralnym rejsie 7860 kontenerów.
  • Według indyjskiej straży przybrzeżnej, która przyholowała statek na jedną z wysp na Oceanie Indyjskim, setki kontenerów w przedniej części statku wydaje się być całkowicie zniszczonych. Nienaruszone mogły pozostać te schowane za nadbudówką i w części rufowej. Armator obiecał wszystkim klientom bezpośredni kontakt w związku z opóźnieniem w dostawie towarów.

    Jak określiła The British International Freight Association (BIFA), wartość ładunku szacuje się nawet  na setki milionów dolarów.
  • Eksperci zalecają wyciągnąć z tego tragicznego wydarzenia dwa wnioski ogólnej natury.

    Po pierwsze: Należy odpowiednio rozmieszczać kontenery z niebezpieczną zawartością. Chodzi o to, by zgodnie z zaleceniami International Maritime Dangerous Goods, nie sąsiadowały one bezpośrednio z pozostałym ładunkiem. Ta zasada sprawdziła się w przypadku pożaru na Maersk Kensington.

    Po drugie: Ponieważ nadal nie wyjaśniono, dlaczego doszło do obu pożarów - na Honam ładunki niebezpieczne i łatwopalne były umieszczone oddzielnie, a jednak i tam na pokładzie pojawił się ogień - należy przyjąć, że niektóre towary mogły zostać zapisane w liście przewozowym pod nieprawdziwą nazwą. Takie postępowanie nie jest nieprawdopodobne; może wiązać się z próbą obniżenia kosztów frachtu.

  • Szczyt przewozów nie wpływa istotnie na stawki frachtu morskiego
Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

27 397 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

557 833 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 122 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.