XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Dreamlinery w PLL LOT w 2008 r.

Dreamlinery w  PLL LOT w 2008 r.
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Koncern Boeing Co. zaprezentował w niedzielę pierwszy, całkowicie ukończony, egzemplarz nowego samolotu pasażerskiego 787, nazwanego Dreamliner. Polski narodowy przewoźnik otrzyma pierwsze samoloty tego typu już w 2008 roku.

787 Dreamliner jest maszyną średniej wielkości i pierwszym, całkowicie nowym, modelem Boeinga, wprowadzonym do seryjnej produkcji od czasu modelu 777 w 1995 r.

Jest też pierwszym dużym samolotem pasażerskim, wykonanym kompozytów większości z kompozytów włókien węglowych; są one bardziej wytrzymałe i mniej podatne na korozję niż dotychczas stosowane aluminium.

Za samoloty Boeing 787 Dreamliner PLL LOT zamierza zapłacić 15 proc. z własnych środków, a 85 proc. - z innych źródeł. Według cen katalogowych, jeden taki samolot kosztuje 153 mln USD - dowiedziała się PAP w PLL LOT.

Do końca tego roku narodowy przewoźnik ma wybrać instytucję, która wyłoży 85 proc. kosztów zakupu tych dalekodystansowych maszyn. Nie wiadomo jeszcze, czy będzie to leasing, czy kredyt bankowy; sprawa jest przedmiotem analiz. Niezależnie od tego, LOT będzie praktycznie właścicielem tych maszyn - powiedział PAP rzecznik prasowy PLL LOT - Wojciech Kądziołka.

W 2005 roku LOT zamówił 7 samolotów Boeing 787 Dreamliner, rok później zwiększając zamówienie do ośmiu maszyn.

Jak dowiedziała się PAP w polskim przedstawicielstwie Boeinga, zakupiony przez LOT model Dreamlinera przewozi od 210 do 250 pasażerów przy zasięgu od 14 tys. 800 km do 15 tys. 700 km. Długość samolotu wynosi 57 m, wysokość 17 m, a rozpiętość skrzydeł sięga 60 m.

PLL LOT obsługują swoje połączenia amerykańskie, bliskowschodnie oraz część europejskich 15 samolotami Boeinga. Siedem samolotów Boeing 767 w wersjach 300 i 200 lata na połączeniach transatlantyckich do Nowego Jorku, Chicago i Toronto. Osiem Boeingów 737 obsługuje połączenia średniego zasięgu.

Jak informuje LOT na swoich stronach internetowych, przewoźnik używa także trzech typów Embraerów (cztery samoloty Embraer 175, 10 samolotów Embraer 170, 11 Embraerów ERJ 145). W barwach zależnej od PLL LOT spółki Eurolot latają także ATR-y (osiem ATR- ów - 72 i pięć samolotów ATR-42-500).

Jak poinformował PAP rzecznik prasowy Portów Lotniczych - Artur Burak, wysłannicy Boeinga zaakceptowali warszawskie lotnisko im. F. Chopina dla potrzeb Dreamlinera

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Dreamlinery w PLL LOT w 2008 r.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!