W imporcie towarów z krajów UE, w 2011 roku w Niemczech samochodami przewieziono ok. 42 proc. towarów (liczonych w tonach), a 68 proc. wartościowo - informuje Federalny Urząd Statystyczny.
Również w eksporcie do innych krajów UE, dominował transport samochodami, odpowiednio: 57 proc. wagowo i 70 proc. wartościowo.
Inna jest struktura środków transportu w handlu zagranicznym z krajami trzecimi. W imporcie niemieckim dominuje żegluga morska (58 proc. pod względem tonażu), przed transportem rurociągami (34 proc.) i transportem samochodowym (5 proc.). Dane Destabasis wykazują zerowy udział transportu kolejowego i lotniczego w imporcie towarów do Niemiec.
W eksporcie z tego kraju do państw spoza UE, na statki przypadało w ub. roku 63 proc. ładunków (wagowo), na samochody - 25 proc., na pociągi - 6 proc., a na barki, rurociągi i samoloty - po 2 proc.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Duża rola niemieckiego transportu drogowego w handlu UE