Choć w ostatnich dwóch latach Polska nieznacznie poprawiła średnią prędkość rozkładową pociągów towarowych, która wyniosła w 2017 r. nieco ponad 25 km/h, to i tak nasz kraj pod tym względem znajduje się na przedostatnim miejscu w Europie. Tylko w Rumunii prędkość ta była niższa i wynosiła 21 km/h, natomiast np. w Holandii – prawie trzykrotnie wyższa (64 km/h).
- Średnia prędkość pociągów wzrosła w 2017 r., bo osłabło tempo robót na liniach kolejowych oraz wzrósł wolumen przewozów intermodalnych, korzystających z „szybszych” połączeń.
- Przykłady zagranicznych kolei wskazują, że ich tranzytowe położenie oraz rola portów morskich wpływa– po uprzednim remoncie linii – na osiągnie wysokiej średniej pociągów.
- Dla podniesienia średniej prędkości pociągów towarowych w Polsce istotne jest udrożnienie tras pomiędzy portami i południem kraju, a także pomiędzy wschodnią i zachodnią granicą.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Fatalne wyniki polskiej kolei. Pociągi jeżdżą prawie trzy razy wolniej niż w Holandii