Fracht FWO Polska operatorem logistycznym największych inwestycji przemysłowych w Polsce

Fracht FWO Polska operatorem logistycznym największych inwestycji przemysłowych w Polsce
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Ponad 7 tysięcy ton frachtowych, ponad 500 zrealizowanych transportów i około 36 miesięcy wytężonej pracy – tak w skrócie można opisać liczbami obsługę logistyczną budowy elektrowni w Opolu, którą zajmowała się spółka Fracht FWO Polska w latach 2015-2018, jako dostawca usług logistyczno – transportowych tej inwestycji.

Kilka tysięcy ton zróżnicowanych pod względem specyfiki transportu ładunków, zanim trafiło do Opola musiało pokonać, niekiedy równie dalekie dystanse. Transporty odbywały się z różnych kierunków świata, głównie z krajów Europy, Azji i Ameryki Płd / Płn. Wykorzystano wszystkie gałęzie transportowe: drogową, morską, lotniczą, kolejową i żeglugę śródlądową. Aby móc realizować sprawnie, często skomplikowane dostawy, Fracht FWO Polska zaangażował światową sieć swoich partnerów, którzy pomagali w organizacji transportów w miejscach ich nadania albo przeładunków.

- Fracht FWO Polska jest częścią globalnej Grupy Fracht, która posiada 100 biur w różnych krajach na 6 kontynentach. Do tego należy doliczyć sieć długoletnich partnerów i podwykonawców, gotowych zawsze do współpracy w zakresie realizowanych przez Fracht FWO projektów, zwłaszcza w obszarze tak trudnym jak project cargo – wyjaśnia Jarosław Jankowski, Business Development Manager, Fracht FWO Polska, odpowiedzialny za segment dostaw przemysłowych.

Diabeł tkwi w szczegółach
Zanim jednak doszło do uruchomienia pierwszego z ponad 500 transportów do Opola, cały projekt wymagał szczegółowego opracowania w zakresie pojedynczych operacji logistycznych, w tym także doboru środków transportu. Z racji tego, że różnorodność ładunków była duża – od drobnych części zamiennych aż po olbrzymie turbiny – aby je załadować albo zapakować należało dobrać różnego rodzaju specjalistyczne naczepy drogowe do przewozu ładunków ciężkich i ponadnormatywnych, specjalistyczne kontenery (tj. FR i OT), statki morskie, barki śródlądowe, dźwigi portowe pływające i mobilne oraz zorganizować transport lotniczy, włącznie z czarterem samolotów cargo.

– Największy i najcięższy z transportowanych przez nas ładunków w jednej bryle ważył 167 ton i mierzył 5 metrów wysokości, a najmniejsze części jakie przewoziliśmy nie przekraczały wagi jednego kilograma. To oddaje skalę różnorodności asortymentu, dla którego trzeba było szczegółowo opracować proces dostawy – mówi Jarosław Jankowski.

Chcąc wyobrazić sobie jak wyglądała przeprawa ze wspomnianą wyżej 167-tonową turbiną, do jej transportu z Elbląga do Opola użyto specjalistycznego zestawu drogowego, pontonu, statku morskiego oraz barki rzecznej. Do przeładunków dobrano zaś odpowiednie urządzenia dźwigowe. Przy tym należy wspomnieć, że transport samochodowy po drogach wymagał pilotowania oznakowanymi pojazdami, a na niektórych odcinkach nawet zatrzymania ruchu.

Uprzednio, Fracht FWO musiał pozyskać zezwolenie na przejazd od administratorów dróg w poszczególnych regionach.  

Podstawą wiedza i doświadczenie
W organizacji i realizacji tak skomplikowanych łańcuchów dostaw dla ładunków typu project cargo, liczy się przede wszystkim wiedza i doświadczenie. Grupa Fracht od ponad 60 lat specjalizuje się w obsłudze logistycznej przemysłu, świadcząc usługi na najwyższym poziomie. Jej know how umożliwia podjęcie się nawet najtrudniejszych zadań transportowych.  – Planowaniem łańcuchów dostaw i poszczególnych operacji zajmują się nasi spedytorzy, którzy mają również wiedzę inżynieryjną. Dzięki rozległej sieci partnerów i dobrze rozbudowanej sieci biur Grupy Fracht, jesteśmy w stanie zorganizować transport project cargo niemalże w każde miejsce na świecie. Oczywiście nie wszystkie operacje i procesy wykonujemy samodzielnie, chociażby jak sztauerka ładunków na statkach morskich i śródlądowych, albo dokonanie ekspertyzy inżynieryjnej obiektów mostowych, czy wytrzymałości nabrzeża w zakresie przeładunku np. z barki na zestaw drogowy. W takich przypadkach współpracujemy z naszymi partnerami, którzy specjalizują się w poszczególnych obszarach wspomnianych usług. Specjalistyczna wiedza, którą posiadają nasi spedytorzy umożliwia też umiejętne poruszanie się w skomplikowanej dokumentacji technicznej i w procedurach administracyjnych w zakresie różnego rodzaju pozwoleń. Bez tego nie bylibyśmy w stanie nawet rozpocząć rozmów o takich projektach, a co dopiero podjąć się ich realizacji – podsumowuje Jarosław Jankowski.

Kontrakt na obsługę logistyczną inwestycji w Opolu, to tylko jeden z wielu projektów o takiej skali, jakie Fracht FWO zrealizował w ostatnim czasie. Firma stale rozwija swój zasięg i możliwości operacyjne, podejmując się coraz bardziej skomplikowanych zadań logistycznych.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Fracht FWO Polska operatorem logistycznym największych inwestycji przemysłowych w Polsce

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!