Zaledwie tydzień - od 8 do 12 grudnia - trwał boom na przewozy towarów w kontenerach w umowach spotowych, bowiem w minionym tygodniu zmalał zarówno ogólny wskaźnik Shanghai Containerized Freight Index (SCFI), jak i osiem spośród piętnastu indeksów głównych linii oceanicznych.
Najbardziej zmalały ceny w transporcie na liniach porty Dalekiego Wschodu do portów: Morza Północnego (wraz z DCT Gdańsk) - do 1230 USD/TEU, o 123 dolary za kontener (9,9 pkt. proc.), Morza Śródziemnego (i Czarnego) - do 1392 USD/TEU (-51 dolary, albo -3,5 pkt. proc.) oraz Ameryki Południowej (Santos) - do 908 USD/TEU (-109 dolary, -10,7 pkt. proc.).
Z portów chińskich do portów zachodnich USA fracht zmalał nieznacznie - o 17 dolarów, do 2242 USD/FEU (kontener 40. stopowy), natomiast do portów wschodniego wybrzeża wzrósł o 212 dolarów - do 4575 USD/FEU (o 4,9 pkt. proc.).
Spośród innych głównych linii, SCFI wzrósł także m.in. do z portów chińskich do portów Zatoki Perskiej i Morza Czerwonego - do 922 USD/TEU, o 33 dolary.