W porcie Calais otwarto dziś oficjalnie terminal załadunkowy naczep samochodowych na wagony pociągów nowej generacji - Modalohr.
Od 12 stycznia 2016 roku nowy terminal zostanie włączony do stałego połączenia kolejowego z Calais do miejscowości Le Boulou w pobliżu granicy z Hiszpanią i będzie obsługiwany przez SNCF (Koleje Francuskie).
Początkowo jedna para pociągów będzie kursowała codziennie w obu kierunkach. Platformy Modalohr mają węższe belki poprzeczne, zgodnie z nowymi normami UIC (Międzynarodowa Unia Kolejowa).
Połączenie Calais - Le Boulou już określane jest w miejscowej prasie jako "najdłuższa autostrada kolejowa w Europie". Zastępuje ok. 1200 km podróży ciężarówkami, a w ciągu roku może wyeliminować z dróg francuskich 40 tys. trucków z naczepami.
Efektem realizacji hasła (polskiego) "tiry na tory" będzie też zmniejszenie emisji CO2 o 50 tys. ton rocznie.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Francja organizuje najdłuższą linię wg idei "tiry na tory"