Pomimo że planuje się niemal podwoić przychody PKP PLK - przez dofinansowanie z budżetu państwa i z funduszu kolejowego oraz z opłat przewoźników - wskaźniki efektywnościowe i jakościowe linii kolejowych wrosną do 2023 roku minimalnie, a w niektórych przypadkach pogorszą się.
- Wieloletnia umowa utrzymania infrastruktury będzie zawarta na lata 2019-2023 pomiędzy ministrem infrastruktury a zarządem PKP Polskie Linie Kolejowe.
- Fundacja ProKolej wskazuje, że w projekcie umowy brakuje modelu finansowego uwzględniającego całość kosztów i przychodów związanych z zarządzaniem, utrzymaniem i remontami, w tym prognoz wysokości opłat za dostęp do infrastruktury.
- Fundacja postuluje włączenie do umowy modelu ekonomicznego, czyli także zachęt dla PLK do zmniejszania kosztów dostępu do infrastruktury.
KOMENTARZE (1)
Do artykułu: Fundacja ProKolej ma zastrzeżenia do modelu wieloletniego programu utrzymaniowego linii kolejowych