XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

GDDKiA: decyzja ws. S8 nie była polityczna

GDDKiA: decyzja ws. S8 nie była polityczna
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Decyzja dotycząca przebiegu drogi ekspresowej S8 nie była decyzją polityczną - zapewniał 20 czerwca dziennikarzy dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych(GDDKiA) i Autostrad Zbigniew Kotlarek.

GDDKiA postanowiła na początku czerwca, że droga ekspresowa, której budowa ma kosztować ponad 4,2 mld zł, przebiegać będzie przez Piotrków Tryb. i Bełchatów, a nie Sieradz i Łódź.

Według GDDKiA, wariant trasy S8 przez Bełchatów i Piotrków Tryb. leży w Transeuropejskim Korytarzu Transportowym (TKT), który jest naturalnym przebiegiem dla drogi S8. Zdaniem GDDKiA, istotnym argumentem przemawiającym za wybraniem tego wariantu jest stanowisko Komisji Europejskiej. Stwierdza ona, że dofinansowanie z Funduszu Spójności drogi S8 jest możliwe wyłącznie w przebiegu południowym, pomijającym Łódź.

- Prace związane z przebiegiem drogi S8 przeprowadzaliśmy w oparciu o cały ciąg analiz. Wynikało z nich jednoznacznie, że droga S8 powinna przebiegać przez Piotrków Tryb. i Bełchatów. Dlatego właśnie podjęliśmy taką decyzję. Na pewno nie jest to decyzja polityczna - powiedział Kotlarek.

Stanowisko Dyrekcji poparł minister transportu Jerzy Polaczek. Jego zdaniem, zmiana przebiegu trasy może oznaczać utratę unijnych środków na inwestycję (z funduszy unijnych miałoby być sfinansowane 85 proc. kosztów inwestycji).

GDDKiA podjęła decyzję o przebudowie dróg krajowych nr 12 i 14, by stworzyć nowoczesne połączenie drogowe dla Pabianic, Łasku, Zduńskiej Woli i Sieradza. Nowa droga miałaby mieć - według zapowiedzi GDDKiA - parametry zbliżone do drogi ekspresowej, z bezkolizyjnymi skrzyżowaniami; zostanie też połączona z autostradą A1, jak i drogą S8. W tym roku przeznaczone mają być na ten cel pierwsze środki finansowe w wysokości 200 tys. zł na zlecenie dokumentacji.

- Wykorzystamy środki z Unii Europejskiej na budowę Transeuropejskiego Korytarza dla przebiegu drogi S8, natomiast z budżetu państwowego przeznaczonego na obwodnice, zbudujemy drogę przyspieszonego ruchu. Taka droga wyprowadzi ruch z miast i da dobrą komunikację pomiędzy kilkoma miastami. Może ona powstać do 2015 r. - mówił dyrektor.

Kotlarek podczas konferencji prasowej odniósł się do zapowiedzi władz Łodzi dot. złożenia do prokuratury doniesienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez GDDKiA w sprawie przebiegu drogi S8. - Jesteśmy do dyspozycji. Nasze dziania, nasze decyzje były podjęte w dobrej wierze - podkreślił dyrektor.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: GDDKiA: decyzja ws. S8 nie była polityczna

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!