GDDKiA ma osiem ofert na projekt rozbudowy autostrady A4

GDDKiA ma osiem ofert na projekt rozbudowy autostrady A4
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Osiem ofert zgłoszono do przetargu na projekt przebudowy dolnośląskiego odcinka autostrady A4 pomiędzy Wrocławiem a Krzyżową - poinformowały służby prasowe wrocławskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Rzecznik wrocławskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Magdalena Szumiata poinformowała, że 22 stycznia nastąpiło otwarcie ofert w przetargu na "Opracowanie Studium Korytarzowego wraz z Analizą Techniczno-Ekonomiczno-Logistyczną rozbudowy/budowy autostrady A4 na odcinku Wrocław-Krzyżowa".

"Wpłynęło osiem ofert od wykonawców, komisja przetargowa przystąpi teraz do weryfikacji tych ofert" - dodała rzecznik.

Najdroższa jest propozycja firmy Mosty Katowice sp z o. o., która wyceniła swą ofertę na 12 mln 299 tys. zł. Najtańszą propozycję - za 1,7 mln zł złożyła firma WYG International Sp. z o.o. Z Warszawy. Wykonawca przeznaczył na ten cel ponad 4,5 mln zł.

Czytaj także: Polska zdubluje odcinek obleganej autostrady? Jest nowy przetarg

Wrocławski oddział GDDKiA ogłosił w 17 grudnia 2018 r. przetarg na opracowanie studium rozbudowy lub budowy autostrady A4 pomiędzy Wrocławiem i Krzyżową. W kwietniu planowane jest podpisanie umowy ze zwycięzca przetargu.

Analizowane są trzy warianty rozbudowy dolnośląskiego odcinka A4. Pierwszy wariant to jest budowa niezależnej jezdni wzdłuż obecnego korytarza autostrady A4 i po wybudowaniu tej jezdni "przerzucenie" na nią ruchu i budowa drugiej nitki autostrady.

Czytaj również: Znikną najdłuższe schody Europy. To koniec epoki

Drugi z wariantów przewiduje budowę całkowicie nowego korytarza A4 od węzła Wrocław Wschód aż do nowopowstałej drogi S3 w rejonie węzła Legnica Południe. Trzeci wariat to nowy korytarz autostrady od węzła Wrocław Wschód do węzła Krzyżowa.

Zwycięzca przetargu będzie miał na opracowanie analizy i projektu dziewięć miesięcy. Budowa lub przebudowa A4 potrwa co najmniej siedem lat.

Autostrada A4 w województwie dolnośląskim to najstarszy odcinek autostradowy w Polsce. Wybudowany został w latach 30. XX wieku. A4 na odcinku od Wrocławia do Krzyżowej nie spełnia w pełnym zakresie warunków technicznych przewidzianych dla autostrad - brakuje na tym fragmencie pasa awaryjnego.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!