W Turku (Finlandia) odbyła się oficjalna ceremonia chrztu jednostki P310 Elektra. Ten hybrydowy prom typu „double-ended ferry” (dwustronny wjazd/wyjazd) zbudowała i w pełni wyposażyła stocznia Crist z Gdyni dla fińskiego armatora - Finferries.
Prom o rozmiarach 96 m długości, ponad 15 m szerokości i zanurzeniu do 3,5 m, będzie obsługiwany przez zaledwie trzyosobową załogę.
Podczas trudnych warunków pogodowych, jednostka może być opcjonalnie napędzana trzema wysokoprężnymi i ekologicznymi silnikami dieslowo-elektrycznymi.
Prom ma pływać pomiędzy Nauvo a Parainen. Może zabierać do 90 pojazdów i maksymalnie 372 osoby.
Statek jest wyposażony w zespół baterii o żywotności minimum 10 lat. Ładowanie akumulatorów będzie odbywało się każdorazowo podczas załadunku i rozładunku, w czasie zaledwie 7 minut.
- To jedna z nielicznych jednostek z napędem hybrydowym w Europie - powiedział Grzegorz Różański, wiceprezes stoczni Crist. - Cieszymy się, że mieliśmy okazję wziąć udział w tak innowacyjnym projekcie razem z naszymi partnerami, Biurem Projektowym Stogda oraz licznymi dostawcami i podwykonawcami.
Ceremonia chrztu odbyła się na wodach rzeki Aura w Turku. Matką chrzestną jednostki była minister transportu i komunikacji Finlandii, Anne Berner.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Hybrydowy prom ze stoczni Crist przekazany Finom