XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

IATA krytykuje rządy za zamknięcie tak wielu lotnisk

IATA krytykuje rządy za zamknięcie tak wielu lotnisk
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) skrytykowało europejskie rządy za przesadzoną reakcję na zagrożenie pyłem wulkanicznym znad Islandii. IATA uważa, że ekonomiczne skutki tych decyzji będą większe niż po zamachach z 2001 r. w USA.

Szef IATA Giovanni Bisignani wyraził na poniedziałkowej konferencji prasowej w Paryżu "dezaprobatę z powodu decyzji poszczególnych państw w sprawie zamykania lotnisk, bez żadnej konsultacji i koordynacji".

Zażądał, aby "decyzje dotyczące zamykania przestrzeni powietrznych były podejmowane na podstawie realnej sytuacji".

Poinformował, że według bardzo ostrożnych szacunków straty wynoszą 200 mln dolarów dziennie, zmierzając do 250 a nawet 300 mln dolarów dziennie. Kwoty te nie uwzględniają wydatków na paliwo dla przemieszczania pustych samolotów, odszkodowania dla pasażerów i rozmów telefonicznych.

Bisignani uważa, że "szczególnie zagrożone są niewielkie towarzystwa lotnicze mające problemy z płynnością finansową".

"Skutki finansowe obecnego kryzysu będą o wiele poważniejsze niż skutki zamachów bombowych z 11 września 2001 roku w USA" - podkreślił.

Powiedział, że IATA domaga się otwarcia "co najmniej kilku korytarzy" ułatwiających komunikację lotniczą i rozładowujących tłok na europejskich lotniskach.

Przypomniał, że kilka głównych linii lotniczych przeprowadziło w ciągu weekendu bezproblemowe loty próbne, bez pasażerów, co wywołuje pytania, czy decyzje poszczególnych państw o zamknięciu lotnisk i zawieszeniu lotów nie były przesadzona.

Chmury popiołów wydobywające się z islandzkiego wulkanu Eyjafjoell sparaliżowały od kilku dni komunikację lotniczą w Europie; odwołano tysiące rejsów.

Pył wulkaniczny stanowi niebezpieczeństwo dla samolotów. Ścierny efekt pyłu jest groźny dla silników odrzutowych i poszycia kadłubów samolotów. Może zostać zniszczona również awionika. Pył jest niewidoczny dla pokładowych radarów meteorologicznych i często nie jest od razu zauważalny przez pilotów.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: IATA krytykuje rządy za zamknięcie tak wielu lotnisk

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!