PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Indonezyjskie linie Garuda chcą zrezygnować z zakupu Boeingów 737 MAX 8

Autor: PAP/JS
22-03-2019 15:08
Indonezyjskie linie Garuda chcą zrezygnować z zakupu Boeingów 737 MAX 8

Po wypadku w Etiopii władze lotnicze i sami przewoźnicy na całym świecie zdecydowali o uziemieniu tego modelu samolotu, który był bestsellerem Boeinga

Fot. Shutterstock

Narodowe indonezyjskie linie lotnicze Garuda Indonesia zwróciły się do Boeinga o unieważnienie wartego 4,9 mld dolarów kontraktu na zakup 49 samolotów 737 MAX 8. Powodem są dwie niedawne katastrofy tych maszyn, w których zginęło łącznie 346 osób.

Garuda Indonesia jest pierwszą na świecie linią lotniczą, która oficjalnie poinformowała o planach wycofania się z zakupu samolotów Boeing 737 MAX. Indonezyjskie linie w 2014 r. zamówiły 50 sztuk najnowszego modelu amerykańskiej firmy, ale dopiero w zeszłym roku otrzymała pierwszy z nich. Jak dotychczas Garuda zapłaciła Boeingowi ok. 26 mln dolarów.
Jak poinformował rzecznik linii Ikhsan Rosan, w zeszłym tygodniu oficjalnie wysłała ona pismo do Boeinga z prośbą o rozwiązanie kontraktu. "Pasażerowie zawsze pytają, jakim rodzajem samolotu będą lecieć, ponieważ stracili zaufanie do modelu MAX 8. To oznacza szkody dla naszego biznesu" - powiedział dziennikarzom. Dodał, że w przyszłym tygodniu przedstawiciele linii i Boeinga mają rozmawiać o szczegółach rozwiązania umowy. "Nie chcemy używać samolotów MAX, ale może rozważymy ich zamianę na inne modele Boeinga" - mówił.

Czytaj też: Boeing wymyślił, jak poderwać uziemione maszyny 737 MAX

Model 737 MAX wszedł do użytku komercyjnego w maju 2017 r. Od tej pory doszło do dwóch poważnych katastrof tych maszyn - w październiku zeszłego roku po starcie z lotniska w Dżakarcie rozbił się samolot indonezyjskiego niskokosztowego przewoźnika Lion Air, a niespełna dwa tygodnie w podobnych okolicznościach - samolot etiopskich linii Ethiopian Airlines.

W przypadku obu katastrof ustalanie przyczyn jeszcze trwa, ale wstępne przypuszczenia wskazują na problem z zastosowanym w tym modelu systemem MCAS, który miał zapobiegać utracie siły nośnej przez samolot. Według indonezyjskiego śledztwa, system ten zbyt łatwo się włącza, co powoduje trudności z kontrolowaniem samolotu.

Po wypadku w Etiopii władze lotnicze i sami przewoźnicy na całym świecie zdecydowali o uziemieniu tego modelu samolotu, który był bestsellerem Boeinga. Jak do tej pory amerykański koncern dostarczył ich ok. 370 i miał złożone zamówienia na ponad 4600 kolejnych.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.228.38.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

28 002 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

552 005 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 187 ofert w bazie

397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.