O współpracy operatora logistycznego InPost z siecią Lidl Polska mówi się od kilku miesięcy. InPost oficjalnie potwierdził kooperację, nie zdradzając jednak szczegółów współpracy.
- Dodatkowe finansowanie z KKR to doskonały fundament dla dalszego rozwoju InPostu. Porozumienie z KKR wzmocni nasze projekty i zapewni, że będziemy mogli oferować klientom jeszcze większy i lepszy standard usług – skomentował podpisanie umowy Rafał Brzoska, prezes InPost.
Po nawiązaniu współpracy z Allegro, InPost poinformował o kolejnej kooperacji. Tym razem paczkomaty pojawią się przy sklepach sieci Lidl.
Jak tłumaczy Rafał Brzoska, współpraca z siecią Lidl to kolejny etap rozbudowy sieci paczkomatów w oparciu o partnerstwo z operatorami handlowymi.
- Nowe, atrakcyjne lokalizacje naszej infrastruktury pozwolą na jeszcze lepsze dotarcie z naszymi usługami do klientów – zwłaszcza w mniejszych miejscowościach. Paczkomaty InPost to nie tylko jedna z najwygodniejszych i najszybszych form dostawy – pozwalają one placówkom handlowym i stacjom benzynowym zwiększyć obroty nawet o 10%. Dlatego współpraca z sektorem handlowym jest dla nas naturalnym etapem w rozwoju. Równolegle budujemy sieć "Lodówkomatów", które w przyszłości będą ważnym elementem przewagi konkurencyjnej dla sieci spożywczych – czytamy w informacji prasowej.
O współpracy InPostu z Lidlem zaczęło mówić się pod koniec wakacji. W Poznaniu i Komornikach powstały dwa paczkomaty, a sieć poinformowała o uruchomieniu na przełomie 2019 i 2020 roku sprzedaży przez internet.
Zobacz także: Lidl ruszy ze sprzedażą przez internet. Paczkomaty InPost staną przy sklepach sieci
- Lidl Polska jest firmą, która cały czas się rozwija. W ubiegłym roku wprowadziliśmy dwa innowacyjne projekty: platformę do rezerwacji win www.winnicalidla.pl oraz www.lidlpodroze.pl, czyli serwis internetowy, za pomocą którego nasi klienci mogą kupić wycieczki. Kolejnym krokiem na płaszczyźnie e-commerce są testy współpracy z InPostem i umieszczenie paczkomatów przy wybranych placówkach sieci Lidl. Mamy nadzieję, że tak jak inne nasze koncepty, łatwo dostępne paczkomaty przypadną naszym klientom do gustu i będą oni z nich chętnie korzystać w momencie dalszego rozwoju naszych usług – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Communications Manager Lidl Polska.
Paczkomaty InPost są drugą najbardziej popularną formą dostawy zakupów realizowanych w sieci (pierwsze miejsce dostawa kurierem). W okresie styczeń-sierpień 2018 roku InPost dostarczył ponad 46 mln przesyłek, czyli o 48 proc. więcej niż w tym samym okresie 2017 roku. We wrześniu firma podpisała umowę o dofinansowanie w wysokości 125 milionów euro z amerykańską firmą KKR. Do końca roku firma chce mieć 4500 paczkomatów w Polsce.
Rok temu firma znalazła się w dużych kłopotach finansowych i groziła jej upadłość. InPost uratowało wykupienie akcji przez Advent International.
Zobacz także: InPost chce do końca roku mieć 4500 paczkomatów
KOMENTARZE (4)
Do artykułu: InPost potwierdza współpracę z Lidl Polska