InPost potwierdza współpracę z Lidl Polska

InPost potwierdza współpracę z Lidl Polska
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

O współpracy operatora logistycznego InPost z siecią Lidl Polska mówi się od kilku miesięcy. InPost oficjalnie potwierdził kooperację, nie zdradzając jednak szczegółów współpracy.

Jeszcze przed wakacjami zarząd InPostu informował o planach rozbudowy infrastruktury paczkomatowej w naszym kraju. We wrześniu spółka podpisała umowę z amerykańską firmą inwestycyjną KKR.

- Dodatkowe finansowanie z KKR to doskonały fundament dla dalszego rozwoju InPostu. Porozumienie z KKR wzmocni nasze projekty i zapewni, że będziemy mogli oferować klientom jeszcze większy i lepszy standard usług – skomentował podpisanie umowy Rafał Brzoska, prezes InPost.

Po nawiązaniu współpracy z Allegro, InPost poinformował o kolejnej kooperacji. Tym razem paczkomaty pojawią się przy sklepach sieci Lidl.

Jak tłumaczy Rafał Brzoska, współpraca z siecią Lidl to kolejny etap rozbudowy sieci paczkomatów w oparciu o partnerstwo z operatorami handlowymi.

- Nowe, atrakcyjne lokalizacje naszej infrastruktury pozwolą na jeszcze lepsze dotarcie z naszymi usługami do klientów – zwłaszcza w mniejszych miejscowościach. Paczkomaty InPost to nie tylko jedna z najwygodniejszych i najszybszych form dostawy – pozwalają one placówkom handlowym i stacjom benzynowym zwiększyć obroty nawet o 10%. Dlatego współpraca z sektorem handlowym jest dla nas naturalnym etapem w rozwoju. Równolegle budujemy sieć "Lodówkomatów", które w przyszłości będą ważnym elementem przewagi konkurencyjnej dla sieci spożywczych – czytamy w informacji prasowej.

O współpracy InPostu z Lidlem zaczęło mówić się pod koniec wakacji. W Poznaniu i Komornikach powstały dwa paczkomaty, a sieć poinformowała o uruchomieniu na przełomie 2019 i 2020 roku sprzedaży przez internet.

Zobacz także: Lidl ruszy ze sprzedażą przez internet. Paczkomaty InPost staną przy sklepach sieci

- Lidl Polska jest firmą, która cały czas się rozwija. W ubiegłym roku wprowadziliśmy dwa innowacyjne projekty: platformę do rezerwacji win www.winnicalidla.pl oraz www.lidlpodroze.pl, czyli serwis internetowy, za pomocą którego nasi klienci mogą kupić wycieczki. Kolejnym krokiem na płaszczyźnie e-commerce są testy współpracy z InPostem i umieszczenie paczkomatów przy wybranych placówkach sieci Lidl. Mamy nadzieję, że tak jak inne nasze koncepty, łatwo dostępne paczkomaty przypadną naszym klientom do gustu i będą oni z nich chętnie korzystać w momencie dalszego rozwoju naszych usług – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Communications Manager Lidl Polska.

Paczkomaty InPost są drugą najbardziej popularną formą dostawy zakupów realizowanych w sieci (pierwsze miejsce dostawa kurierem). W okresie styczeń-sierpień 2018 roku InPost dostarczył ponad 46 mln przesyłek, czyli o 48 proc. więcej niż w tym samym okresie 2017 roku. We wrześniu firma podpisała umowę o dofinansowanie w wysokości 125 milionów euro z amerykańską firmą KKR. Do końca roku firma chce mieć 4500 paczkomatów w Polsce.

Rok temu firma znalazła się w dużych kłopotach finansowych i groziła jej upadłość. InPost uratowało wykupienie akcji przez Advent International.

Zobacz także: InPost chce do końca roku mieć 4500 paczkomatów
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (4)

Do artykułu: InPost potwierdza współpracę z Lidl Polska

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!