- Z 10 mld zł zaplanowanych na 2018 rok wydatków inwestycyjnych, zafakturowaliśmy 1/5 i możemy oceniać, że plan będzie wykonany. Ubocznym problemem jest ok. 1000 okresowych zamknięć odcinków linii kolejowych co powoduje, że powstają ograniczone możliwości przepustowości pociągów, także z materiałami budowlanymi - usłyszał WNP.PL od Arnolda Brescha, dyrektor ds. realizacji inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe. Tą ostatnią sprawą zainteresował się premier Mateusz Morawiecki, ponieważ pojawiły się skargi.
- PKP Polskie Linie Kolejowe realizują już projekty o wartości ponad 30 mld zł. W realizacji jest już niemal 50 proc. KPK.
- Nie ma zagrożeń nieterminowej realizacji większości zadań, występuje natomiast problem niskorentownych lub skalkulowanych ze stratami ofert przez zwycięskie firmy. Do zejścia z placów budów raczej jednak nie dojdzie, bo firmy bilansują tamte kontrakty obecnie kalkulowanymi ofertami.
- PLK nie udała się w części realizacja planu wcześniejszego zamawiania przez nią materiałów u producentów, w imieniu przyszłych wykonawców. Ostatnie przetargi nie doszły do skutku, zatem pozostaje tradycyjna ścieżka zamówień materiałów, przez wykonawców. Ubocznym problemem wielkiego procesu inwestycyjnego jest ok. 1000 okresowych zamknięć odcinków linii kolejowych
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Inwestycje na kolei idą jak burza. 1000 odcinków zamkniętych. To uboczny, ale uciążliwy problem