Deutsche Bahn - jak już informowaliśmy - przejmuje cały pion logistyki PCC, w tym także PCC Rail. Jakie znaczenie ma to dla polskiej gospodarki, dla państwowych przewoźników kolejowych? - zapytaliśmy Janusza Piechocińskiego, posła PSL, wiceszefa sejmowej komisji infrastruktury.
Zdaniem Piechocińskiego teraz na pewno zaostrzy się wojna cenowa i rywalizacja o najbardziej atrakcyjne kontrakty, a także będzie oznaczało duże wyzwanie technologiczne, bo - zdaniem posła - Niemcy wniosą na polski rynek know how i powiązania w systemie międzynarodowym.
- Widzę w tym także możliwość przyciągnięcia na polskie tory dużo więcej tranzytu. Jednak musi być łatwiejsza dostępność do infrastruktury kolejowej, a szczególnie do terminali. Walka państwowego przewoźnika o przetrwanie, nie może polegać na kurczowym trzymaniu ogromnego majątku w postaci terminali, przejść granicznych, itp., i nie wpuszczaniu do niego konkurencji. To niczego nie wnosi, a poważnie osłabia polską infrastrukturę kolejową.