Jarmuziewicz o zmianach kadrowych w PPL

Jarmuziewicz o zmianach kadrowych w PPL
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Zmiana na stanowisku szefa Państwowego Przedsiębiorstwa Porty Lotnicze (PPL) ma przyspieszyć prace związane z oddaniem Terminalu 2 na warszawskim lotnisku Okęcie - poinformował w środę wiceminister infrastruktury Tadeusz Jarmuziewicz.

Ministerstwo Infrastruktury poinformowało w środę, że Michał Marzec będzie nowym pełniącym obowiązki naczelnym dyrektorem Państwowego Przedsiębiorstwa Porty Lotnicze. Zastąpi na tym stanowisku Pawła Łatacza. Zobacz więcej: Łatacz odwołany, Marzec kieruje Portami Lotniczymi

Według Jarmuziewicza prace przy Terminalu 2 wymagają "natychmiastowej decyzyjności, u której podstaw leży świeże spojrzenie na sytuację".

- Pragnę zapewnić, że wszystkie prace postępują w sposób należyty. Decyzja Ministerstwa Infrastruktury ma pomóc dotrzymać terminu z Schengen - powiedział Jarmuziewicz na konferencji prasowej.

Od 28 marca lotniska powinny spełniać wymogi traktatu z Schengen, regulującego zasady przekraczania granic w ramach UE. By udało się to również Okęciu, musi zostać ukończona budowa Terminalu 2. Jeśli tak się nie stanie, obywatele UE ciągle będą stać u nas w kolejkach i legitymować się Straży Granicznej jak podróżni spoza Wspólnoty.

Jarmuziewicz nie chciał odpowiedzieć na pytanie, czy decyzja o zmianie na stanowisku szefa PPL ma związek z nową umową na wykonanie Terminalu 2.

- Uchylam się od odpowiedzi (...). Mamy do dyspozycji oferty, na bazie których jesteśmy w stanie zrealizować inwestycję - powiedział wiceminister.

W październiku ub.r. PPL odstąpiło od umowy na budowę Terminalu 2. Zawarto ją z konsorcjum Ferrovial Agroman-Budimex-Estudio Lamela. Głównym powodem było stanowisko Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej, która nie zaakceptowała rozwiązań proponowanych przez konsorcjum.

Według wcześniejszych zapowiedzi, Terminal 2 na warszawskim lotnisku Okęcie ma być uruchomiony przed 28 marca br.

Termin oddania Terminalu 2 do użytku przekładano już kilkakrotnie, m.in. z listopada 2005 r. na kwiecień 2006 r., potem na koniec 2006 roku. Potem wymieniano połowę 2007 r. i listopad 2007 r.

Dzięki nowemu terminalowi z warszawskiego lotniska będzie mogło skorzystać 12 mln pasażerów rocznie (w 2005 r. z Terminalu 1 skorzystało 7,1 mln osób, choć jest on obliczony na 3,5 mln). Powierzchnia nowego terminalu wynosi 110 tys. m kw., ponad dwa razy więcej niż Terminalu 1.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!