Kierowcy autobusów i ciężarówek, którzy pracują na własny rachunek, muszą podlegać tym samym przepisom, co kierowcy zatrudnieni w firmach przewozowych.
Deputowani stwierdzili, że obawy o zdrowie i bezpieczeństwo kierowców oraz konieczność zachowania zasad uczciwej konkurencji wymagają ustanowienia w dziedzinie transportu równych zasad dla wszystkich. Ponieważ przedstawiciel Komisji Europejskiej zadeklarował, że Komisja zastanowi się ponownie nad możliwymi rozwiązaniami, w tym nad wycofaniem propozycji dyrektywy, PE potwierdził swoją decyzję głosując nad rezolucją legislacyjną.
Odrzucenie propozycji Komisji oznacza, że obowiązuje bez zmian dyrektywa 2002/15, która przewiduje objęcie swym zakresem także kierowców samozatrudnionych - począwszy od 23 marca 2009 roku.
Jednoosobowe firmy przewozowe będą podlegały tym samym zasadom pracy, co kierowcy zatrudnieni w firmach przewozowych, np. w sprawach dotyczących przeładunku i rozładunku towarów, pomocy pasażerom, czasu postoju, czyszczenia pojazdu i utrzymania go w odpowiednim stanie. Czas pracy kierowców będzie ograniczony do 48 godzin tygodniowo, może zostać wydłużony do 60 godzin pod warunkiem, że zachowany zostanie średni tygodniowy limit 48 godzin pracy w okresie czterech miesięcy.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Jednoosobowe firmy przewozowe muszą pracować, jak kierowcy najemni