XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Jest opinia w sprawie peronu we Włoszczowej, ale wymaga uzupełnienia

Jest opinia w sprawie peronu we Włoszczowej, ale wymaga uzupełnienia
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Prowadząca śledztwo w sprawie budowy peronu we Włoszczowie Prokuratura Okręgowa w Kielcach dysponuje już opinią biegłych w tej sprawie, lecz opinia ta wymaga uzupełnienia.

Śledztwo prowadzone jest pod kątem ewentualnego narażenia spółek kolejowych na straty.

Jak powiedział rzecznik prokuratury Sławomir Mielniczuk, opinię sporządził Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle "ORGMASZ" w Warszawie. Opinia miała udzielić odpowiedzi na wiele pytań; na część z nich odpowiedziano w sposób, który - według rzecznika - nie pozwala prokuraturze na zajęcie stanowiska w tej sprawie.

Prokurator powiedział, że w związku z treścią opinii być może ponownie zostaną przesłuchane osoby, które już zeznawały lub prokuratura przesłucha nowych świadków. Z powodu kolejnych czynności śledztwo, przedłużone poprzednio do 16 lutego, z pewnością zostanie przedłużone po raz kolejny.

Prokuratura przesłuchała już w charakterze świadków m.in. b. wicepremiera Przemysława Gosiewskiego oraz b. ministra transportu Jerzego Polaczka.

Zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przy budowie peronu skierowali w październiku 2006 r. do Prokuratury Okręgowej w Warszawie posłowie Platformy Obywatelskiej. "Szokująca jest wartość inwestycji - około 3,5 mln zł - w zestawieniu z liczbą podróżnych korzystających z nowej stacji. (...) Według naszej oceny, coroczne straty są nieuniknione" - napisali. Prokuratura Krajowa zdecydowała o przekazaniu sprawy z Warszawy do Kielc.

Według rzecznika PKP, koszt budowy peronu wyniósł 909 tys. zł, z czego 300 tys. zł wyłożył samorząd miasta. Pozostałe koszty nie były związane z budową przystanku, lecz z modernizacją trasy kolejowej E65, która miała być wykonana niezależnie od budowy peronu.

16 października 2006 r. w 11-tysięcznym miasteczku Włoszczowa zatrzymał się po raz pierwszy od 30 lat ekspres relacji Warszawa-Kraków. Uroczystość zainaugurowania połączenia odbyła się z udziałem ówczesnego ministra w kancelarii premiera Przemysława Gosiewskiego, który jest liderem PiS w regionie świętokrzyskim i wspierał budowę peronu.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jest opinia w sprawie peronu we Włoszczowej, ale wymaga uzupełnienia

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!