XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Katastrofa Boeinga 737 MAX. Są kolejne ustalenia

Katastrofa Boeinga 737 MAX. Są kolejne ustalenia
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Eksperci badający przyczyny katastrofy Boeinga 737 MAX, który na początku marca rozbił się w Etiopii, doszli do wstępnych wniosków, że zainstalowany w samolocie system zapobiegający utracie siły nośnej (MCAS) automatycznie się włączył - podał w piątek "WSJ".

Według źródeł gazety, takie ustalenia osiągnięto podczas czwartkowego spotkania na wysokim szczeblu w siedzibie Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA).

Jak podkreśla "Wall Street Journal", to najmocniejsza jak dotychczas wskazówka, że system nazwany MCAS zawiódł w przypadku obu katastrof Boeingów 737 MAX - tej w Etiopii oraz tej, do której doszło pod koniec października 2018 roku w Indonezji. Łącznie w obu zginęło 346 osób.

"WSJ" pisze, że amerykańscy eksperci zajmujący się bezpieczeństwem lotniczym przez ostatnie kilka dni analizowali materiały zebrane przez etiopskich śledczych. Wstępny raport etiopskich władz spodziewany jest w najbliższych dniach. Minister transportu Etiopii Dagmawit Moges już wcześniej mówiła, że zapisy z czarnych skrzynek samolotu Ethiopian Airlines "jasno wskazują na podobieństwa" między obydwoma katastrofami.

Kilka dni temu Boeing poinformował, że planuje zaktualizować oprogramowanie systemu MCAS, aby zapobiegać zbyt łatwemu włączaniu się go i uczynić je łatwiejszym do kontrolowania przez pilotów, a także zainstalować we wszystkich samolotach 737 MAX specjalną lampkę ostrzegawczą, która sygnalizuje nieprawidłowe działanie systemu MCAS. Do tej pory taka sygnalizacja była opcjonalnym elementem wyposażenia samolotów tego typu i była dodatkowo płatna.

Po katastrofie w Etiopii władze lotnicze na całym świecie bądź same linie lotnicze zdecydowały o uziemieniu wszystkich samolotów Boeing 737 MAX. Model, który wszedł do użytku w maju 2017 roku jest najlepiej sprzedającym się w historii firmy. Do tej pory Boeing otrzymał zamówienia na ok. 5 tys. egzemplarze tych samolotów, z czego na razie dostarczył ok. 370 sztuk.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Katastrofa Boeinga 737 MAX. Są kolejne ustalenia

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!