PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Koleje hamują rozwój polskich portów

Autor: rs
14-05-2019 18:22 |  aktualizacja: 14-05-2019 19:16
Koleje hamują rozwój polskich portów

Średnia prędkość handlowa pociągów w Polsce to 24 km/h, podczas gdy w Niemczech dochodzi nawet do 50 km/h

Fot. Fotolia

Póki szlaki kolejowe nie będą sprawne, polskie porty morskie nie będą w stanie realnie konkurować. Średnia prędkość handlowa pociągów w Polsce to 24 km/h, podczas gdy w Niemczech dochodzi nawet do 50 km/h - mówili uczestnicy sesji "Polskie porty morskie", która odbyła się podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

- Jeżeli prędkość handlowa pociągów zacznie być konkurencyjna wobec prędkości pociągów z Hamburga do Czech czy na Słowację, to zaczniemy konkurować też o tamte ładunki – mówił Krzysztof Szymborski, prezes zarządu BCT Bałtyckiego Terminala Kontenerowego. – Właśnie ze względu na prędkości przewozów koleją trudno nam przekonać jakiegokolwiek odbiorcę z Czech do rezygnacji z portu w Hamburgu na naszą korzyść.
- Polskie porty są przystosowane do wykonywania dobrej jakościowo obsługi, jesteśmy kosztowo konkurencyjni, jesteśmy wystarczająco wydajnie. Ale w dostawach chodzi o koszt całego łańcucha logistycznego – musimy w związku z tym pracować nad szybszym odwozem z portów do klienta końcowego – podkreślał Krzysztof Szymborski. – Kluczową jest tu sprawność i cena transportu kolejowego.

- Bardzo się cieszę, że jest dostrzegana rola kolei dla rozwoju portów. Jesteśmy zgodni, że rozwój kolei i rozwój portów są ze sobą powiązane. Nic tak nie łączy, jak wspólny interes, który chcemy osiągnąć – mówił Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.

Kiedy poprawi się prędkość handlowa na polskich torach? - Nie będę mówił, że to poprawi się w ciągu dwóch, trzech lat – bo są pewne rzeczy możliwe i niemożliwe. Obecnie mamy w krajowym programie kolejowym, na modernizację samych tylko portów – około 5 mld zł. Około 3 mld na porty Gdańsk i Gdynia, no i około 2 mld na porty Szczecin i Świnoujście – zaznaczył Ireneusz Merchel. - Mamy już wybranych wykonawców, w ciągu miesiąca podpiszemy umowę na modernizację tych wszystkich portów.

- Wszystkie te tory dojazdowe do portów będą dostosowane do znacznie większych obciążeń, a długość dopuszczalna pociągów będzie wynosiła 750 metrów – wyliczał prezes PLK.
Podobał się artykuł? Podziel się!
  • XI Europejski Kongres Gospodarczy

    13-15 maja 2019, Katowice • Spodek + Międzynarodowe Centrum Kongresowe
Pobierz aplikację EEC

KOMENTARZE (2)



FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W zwiazku z ciszą wyborczą możliwość dodawania komentarzy została tymczasowo zablokowana.

  • Maciej 2019-05-15 13:02:01
    Mówią tak jakby musieli ulepszyć wszystkie tory kolejowe. Ale kiedy dostrzegają szansę w przejęciu towarów z Hamburga do Czech czy do Słowacji... to nie mogą zrobić 1 super linii PN-PD z Gdyni np.? W II RP zrobili magistralę kolejową ze Śląska do Gdyni...
  • Kazimierz 2019-05-15 20:30:13
    Czekamy od 50 lat na mądre rozwiązania w transporcie kolejowym. Piekne zdjęcie mówi samo za siebie. Kiedy się doczekamy. realizacji.."KONTENERY NA WAGONY". Taki transport odbywa się w cywilizowanych krajach. Kiedy w Polsce? EKOLOGIA !!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

27 838 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

0 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 187 ofert w bazie

397 708 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.