Marzec nie przyniósł przełamania spadkowej tendencji przewozów towarów koleją. Trwa ona od października ub. roku, a z wyjątkiem "dodatniego" września - od kwietnia 2014 r.
W mniejszym stopniu zmalała praca przewozowa - wyniosła 11,3 mld tonokm i była o 1 proc. niższa r/r. Można zakładać, że pociągami wożono ładunki na dalsze odległości, niż rok temu.
Wbrew ogólnemu spadkowi, część rynku odzyskał największy operator - Grupa PKP Cargo. W I kwartale miała w nim 47,5 proc. udziału, podczas gdy rok temu 47,2 proc.
Stracił natomiast jego bezpośredni największy konkurent, DB Schenker Rail, który miał po I kwartale br. 17,7 proc. rynku przewozów towarowych w Polsce, a rok temu o tej samej porze - 19,6 proc.
W grupie największych operatorów, udział w rynku mierzony masą przewiezionych ładunków, powiększyła też m.in. Grupa CTL Logistics - do 6,31 proc. (rok temu 6,1 proc.) i Lotos Kolej - do 5,7 proc. (4,1 proc.), a straciła PKP LHS - do 4,6 proc. (z 4,8 proc.).
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Koleje towarowe nadal na równi pochyłej