470 mln zł brutto będzie kosztować drugi etap unijnego projektu "Zintegrowany transport publiczny w aglomeracji krakowskiej", który zrealizuje Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne SA w Krakowie (MPK). Przewoźnik otrzymał już promesy kredytowe z kilku banków, pozwalające na rozpoczęcie inwestycji.
"Posiadamy już promesy kredytowe z kilku banków, m.in. z EBOR-u oraz Pekao SA i PKO BP, które udzielą nam pożyczki w wysokości ok. 200 mln zł" - poinformował Palenica.
Według niego w czerwcu powinny zostać ogłoszone postępowania przetargowe na realizację wszystkich zadań. Zaraz po rozstrzygnięciach przetargów rozpoczną się prace budowlane.
Zgodnie z planami modernizacja ul. Długiej zakończyłaby się pod koniec wakacji 2010 roku. Budowa nowej linii potrwałaby dwa lata od 2010 do 2011 roku i byłaby podzielona na dwa etapy. W pierwszym powstałoby torowisko od ronda Grzegórzeckiego do ul. Nowohuckiej, po którym już w 2010 roku jeździłyby dwukierunkowe tramwaje.
Na pierwsze nowe niskopodłogowe wagony długie na 32 metry, wyposażone w klimatyzację, trzeba będzie poczekać do 2011 roku. Ostatni 24. wagon z tej serii powinien dotrzeć do Krakowa w 2012 roku.
W maju 2008 roku w Krakowie zakończyła się realizacja pierwszego największego unijnego projektu w Polsce związanego z transportem publicznym. Krakowskie MPK w ramach tego projektu zmodernizowało ulice Lubicz i Rakowicką, przebudowało torowisko z pętli Kamiennej do Krowodrzy Górki oraz zakupiło 24 niskopodłogowe tramwaje. Koszt wszystkich inwestycji wyniósł ok. 270 mln zł brutto. Połowa środków pochodziła z funduszy unijnych.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Kraków przygotowuje inwestycje komunikacyjne za 470 mln zł