Projekt Strategii zrównoważonego rozwoju transportu (SZRT) do 2030 roku ma istotne braki. Wśród nich jest ten, że nie uwzględnia powstania Centralnego Portu Komunikacyjnego, który wyznaczy zadania, wyzwania i standardy transportu, często nowe. W takiej sytuacji należałoby określić cele konieczne dla decyzji podejmowanych w okresie najbliższych miesięcy, a nową SZRT napisać i przyjąć niezwłocznie po określeniu szczegółowych rozwiązań dotyczących CPK - mówi Krzysztof Niemiec, wiceprezes Track Tec, w rozmowie z WNP.PL.
- Już wkrótce drogi w Polsce nie będą w stanie przyjąć rosnącej liczby ciężarówek. Na nowych drogach nie będzie ani wygodniej, ani bezpieczniej dla samochodów osobowych - ostrzega Krzysztof Niemiec.
- Ponieważ jednak to transport samochodowy obsługuje głównie gospodarkę, jakiekolwiek jego ograniczenia możliwe są tylko pod warunkiem zorganizowania dla niego alternatywy, jakim są większe zdolności przewozów koleją - mówi.
- Powstaje niepowtarzalna szansa na budowę polskich championów w tej branży - w produkcji lokomotyw, wagonów, wyrobów dla infrastruktury kolejowej - zwraca uwagę.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Krzysztof Niemiec, Track Tec: nie ma dobrej strategii transportu bez szczegółów inwestycji w CPK