PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Logistyka 4.0. O co w niej chodzi, kto i co wyznacza trendy

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
22-09-2018 09:00 |  aktualizacja: 22-09-2018 20:34
Logistyka 4.0. O co w niej chodzi, kto i co wyznacza trendy

Logistyka już korzysta testuje szereg rozwiązań internetu rzeczy i sztucznej inteligencji.

Fot. Shutterstock.com

Zmiany w łańcuchach logistyki towarów, które rozpoczęły się wraz z globalizacją gospodarki, przyspieszyły niebywale w ostatniej dekadzie. Jest to wypadkowa kilku zjawisk, wśród których najsilniej oddziaływają innowacyjne rozwiązania telekomunikacyjne, w tym aplikacje internetowe. Będziemy o tym rozmawiać już za kilka dni podczas Nowy Przemysł Expo w Katowicach.

To one dały impuls np. do rozwoju handlu internetowego (e-commerce). Wraz z jego dynamicznym wzrostem, mierzonym dwucyfrowym tempem rok do roku, pojawiły się z kolei dwa nowe zjawiska.
Z jednej strony, oczekiwania klientów na skrócenie dostaw towarów. Ekstremalnym wyzwaniem jest dowóz „jednego dnia”, tj. szybka realizacja zamówienia założonego online, najdalej w ciągu 24 godzin. Logistyka temu potrafiła sprostać - np. apteki, także w Polsce, są zaopatrywane już dwa razy dziennie.

Z drugiej strony, ton przemianom logistycznym nadają liderzy w branży e-commerce, globalne grupy jak: Amazon, Alibaba, Zelando. Dołączyli do nich inni „cyfrowi agregatorzy”, jak Facebook czy Google. To oni wdrażają nowe rozwiązania z zakresu internetu rzeczy (IoT) i sztucznej inteligencji (AI).

Według ocen ekspertów, to oni też wyznaczą nowe kierunki m.in. logistyce, które przyniosą doniosłe skutki już w ciągu dwu-trzech lat. Jakie? Wstępnie wiadomo, że np. w centrum jest pozyskiwanie i odpowiednie przetwarzanie danych. Ale nie tylko.

O tym m.in. będziemy dyskutować w środę, 26 września, w Katowicach podczas debaty "Logistyka w przemyśle” na Nowy Przemysł Expo.

Będziemy też mówić o innowacjach systemowych i organizacyjnych na poziomie przedsiębiorstw, nie tylko logistycznych. Także o preferencjach klientów i wyborach między czasem dostaw, a ich pewnością i regularnością, o wąskich gardłach w logistyce i jak je można rozwiązywać korzystając z innowacji cyfrowych. Będzie też mowa o sztuce inteligentnego magazynowania.

Udział w debacie potwierdzili: Andrzej Bułka, dyrektor zarządzający w spółce Fracht FWO, Grzegorz Fingas, członek zarządu ds. handlowych PKP Cargo, Paweł Sobczak, adiunkt w Katedrze Logistyki i Transportu Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Ewelina Staszewska, kierownik rozwoju biznesu w Dachser Chem-Logistics, Jacek Żabski, dyrektor ds. logistyki i zakupów spółki Górażdże Cement.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)



FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W zwiazku z ciszą wyborczą możliwość dodawania komentarzy została tymczasowo zablokowana.



FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W zwiazku z ciszą wyborczą możliwość dodawania komentarzy została tymczasowo zablokowana.


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

28 604 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

594 837 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 122 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.