XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

LOT chce wydzielić bazę techniczną

LOT chce wydzielić bazę techniczną
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Firma lotnicza wniesie do nowej spółki część majątku. Ta ma zdobywać zlecenia od innych przewoźników i przynosić zysk

Wydzielenie bazy technicznej nie jest nowym pomysłem. O takich planach mówiono już wielokrotnie. Obecny zarząd twierdzi jednak, że jest to jeden z ważnych celów, który wkrótce zostanie osiągnięty - czytamy w "Parkiecie".

- W strategii na lata 2008 - 2012 założyliśmy zbudowanie przejrzystej struktury grupy. Wydzielenie bazy to realizacja tego planu. Firma LOT Aircraft Maintenance Services będzie zajmowała się obsługą techniczną, a spółka matka ma skupić się na działalności lotniczej - tłumaczy Piotr Siennicki, prezes LOT.

Z informacji "Parkietu" wynika, że rada nadzorcza LOT-u wyda zgodę na utworzenie spółki zależnej w poniedziałek, do której aportem zostanie wniesiona część majątku bazy technicznej serwisującej samoloty (hangary i grunty będą nadal własnością LOT, a AMS będzie ich dzierżawcą). Na przeniesienie majątku zgodę muszą jeszcze wyrazić akcjonariusze (największym jest Skarb Państwa, ma 67,97 proc. kapitału).

Wydzielone przedsiębiorstwo powinno zacząć funkcjonować na początku przyszłego roku. Do tego czasu konieczne będzie uzyskanie niezbędnych licencji i certyfikatów bezpieczeństwa, zezwalających na dokonywanie obsługi technicznej samolotów. Obecna baza techniczna je posiada, ale ze względu na tworzenie nowego podmiotu trzeba je uzyskać jeszcze raz. Zarząd LOT-u uważa, że nie powinno z tym być problemów. - Rozmawialiśmy już na ten temat z Urzędem Lotnictwa Cywilnego i mamy jego przychylność - mówi w dzienniku P. Siennicki.

W pierwszym roku działania wydzielona baza techniczna ma przygotować się organizacyjnie i operacyjnie do poszerzenia oferty. To niezbędne, żeby w większym zakresie świadczyć usługi dla obcych przewoźników. Według szacunków zarządu LOT-u, w tym okresie wydzielona spółka ma już zarobić na czysto kilkanaście milionów złotych. Na razie zlecenia w zdecydowanej większości będą jednak realizowane na rzecz LOT-u. Baza świadczy już usługi serwisu technicznego dla ukraińskich linii, ale przychody z tego tytułu nie są znaczące.

Zdaniem P. Siennickiego, żeby zdobyć kolejne kontrakty, konieczne będzie dostosowanie oferty bazy do standardów europejskich. Chodzi m.in. o to, żeby działała ona przez całą dobę. Teraz baza techniczna pracuje tylko na jedną zmianę.

Na początek będzie się ona specjalizowała w obsłudze samolotów Embraer oraz Boeing (takie maszyny tworzą flotę narodowego przewoźnika). W przyszłości oferta usług zostanie zapewne poszerzona o inne maszyny.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: LOT chce wydzielić bazę techniczną

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!