Zahamowanie wyprzedaży elementów infrastruktury kolejowej, pomoc i aktywnie uczestnictwo w kształtowaniu polityki logistyczno-transportowej państwa oraz znalezienie sposobu rozwiązania dualizmu zarządzania infrastrukturą kolejową po prywatyzacji spółki PKP Energetyka - zapowiada jako priorytety działalności rady nadzorczej PKP SA jej przewodniczący, prof. Mirosław Chaberek.
Z jego wypowiedzi wynika, że RN obrała zdecydowanie odmienną strategię w sferze operacyjnej, wobec wyprzedaży obiektów wchodzących w skład majątku grupy. Szczególnie tych, które mogą nadal prowadzić działalność operacyjną.
Nie chodzi jednak o wstrzymanie sprzedaży dla samej decyzji, informuje prof. Chaberek, lecz zarazem przekształcanie tych obiektów do wymogów współczesnej logistyki, z pożytkiem dla przyszłego rozwoju kolei.
- Widzimy małe możliwości oddziaływania np. ministra transportu w zakresie realizacji polityki logistycznej państwa, a patrząc wężej, polityki transportowej państwa - podkreśla przewodniczący. - Myślę, że PKP SA i rada nadzorcza tej spółki może w tym aktywnie uczestniczyć i realnie kreować taką politykę logistyczno-transportową państwa.
Zapowiada on, po zakończeniu audytu prywatyzacji spółki PKP Energetyka, rozwiązanie problemu niezgodności prawnej, jaka powstała. Według profesora Chaberka, UE wymaga, aby był jeden zarządca infrastruktury kolejowej w kraju. Tymczasem PKP Energetyka, jako naturalny monopolista, zarządzą istotną częścią - spójnej - infrastruktury kolejowej.
- Ta sprzeczność musi być rozwiązana, bo będziemy stali w niezgodnie z prawem UE - mówi Mirosław Chaberek. - Pamiętajmy też, że nowa unijna perspektywa finansowa przewiduje bardzo dużą pomoc na modernizację infrastruktury kolejowej. Jak mamy to robić, skoro mamy dwie spółki zarządzające nią?
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: M. Chaberek: rada nadzorca PKP SA postuluje szereg zmian strategicznych