Z powodu wyczerpywania się przepustowości portu Lotniczego Chopina zarządzające nim Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze (PPL) zleciło analizę lokalizacji portu komplementarnego. Do niego przeniesione zostaną z Warszawy – do czasu oddania do użytku centralnego portu komunikacyjnego (CPK) – loty większości przewozów czarterowych i niskokosztowych. Zarząd PPL przyjął rekomendowaną przez firmę konsultingową Arup Poland lokalizację, lotnisko w Radomiu i skierował w tej sprawie wniosek do zatwierdzenia przez Ministerstwo Infrastruktury. W optymistycznej wersji pierwsze samoloty z Radomia zaczną latać w sezonie zimowym 2019/20.
- Lotnisko Chopina w zasadzie nie ma już rezerw infrastrukturalnych, np. w szczycie całkowicie wykorzystuje już przepustowość dróg startowych (42 startów i lądowań na godzinę), a rezerwa odprawiania pasażerów wyczerpie się na początku przyszłej dekady.
- Wobec rosnącej szybko liczby odprawianych pasażerów, część operacji lotniczych PPL, zarządca lotniska Chopina, planuje przenieść do na inne lotnisko na Mazowszu.
- W oparciu o niezależną analizę PPL wybrał wstępnie port lotniczy Radom Sadków jako lotnisko komplementarne dla Chopina.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Mariusz Szpikowski: port Radom to tańsza i szybsza do uruchomienia inwestycja niż Modlin